Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:27:29 GMT

همایش ملی غدیریان در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۹۰۹۷

همایش ملی غدیریان در قم برگزار شد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم با بیان اینکه مداحان و شاعران آیینی باید نسبت به تولید محتواهای مذهبی از واقعه غدیرخم اهتمام جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بازخوانی واقعه غدیر و ارائه آثار ارزشمند پیرامون آن، رسالت سنگینی برای شاعران است.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه همه ما باید با الگو گرفتن از واقعه غدیرخم، در راه خدمت به مکتب والای اسلام گام برداریم، اظهار داشت: بدون تردید قدم برداشتن در مسیر تبیین و ترویج ارزش ها و معارف دینی، دارای اجر و پاداشی عظیم در نزد خداوند متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تلاش برای کسب رضایت پروردگار در تمامی امور را موجب ماندگاری و گستردگی همه کارها دانست و گفت: اگر برکت الهی همراه با برنامه ها و اقدامات ما باشد، موجب نفوذ و انتشار آن در سراسر جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه غدیرخم در طول تاریخ اسلام، تصریح کرد: خداوند متعال در غدیرخم اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خود را به رسول گرامی اسلام(ص) ابلاغ نمود و اهمیت آن را گوشزد کرد تا همه مردم به ریسمان ولایت متصل شوند.

 بزرگداشت واقعه غدیر خم از واجب ترین کارهاست

رئیس ستاد مردمی غدیر نیز در این مراسم با بیان اینکه بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، عید غدیرخم از تمامی مناسبت های سال مهمتر است، گفت: احیا و بزرگداشت غدیر، از واجب ترین کارها و سرچشمه تمام مناسک الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد بر ضرورت مشارکت و اهتمام جدی هیأت های مذهبی و شاعران آیینی در بزرگداشت واقعه غدیرخم تأکید کرد و گفت: باید با برگزاری جشن و سرور و اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسب، جشن بزرگ غدیرخم در جامعه فرهنگسازی شود.

وی با بیان اینکه با ترویج و تبیین غدیرخم در جامعه، دین خدا را یاری کرده ایم و نباید نسبت به این مسأله حساس کم توجه و بی تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: از عید قربان تا عید غدیر و همچنین روز غدیرخم، دارای مراسمات و مناسکی است که باید با شور و شوق برگزار شود.

همچنین در این مراسم، بختیارزاده دبیر ستاد مردمی غدیر گزارشی از برنامه ها و اقدامات این ستاد برای بزرگداشت عید غدیرخم ارائه کرد و جمعی از مداحان سرشناس کشورمان نیز به مدیحه سرایی اهل بیت(ع) و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پرداختند.

برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) عید سعید غدیرخم قم سید محمد سعیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س عید سعید غدیرخم قم حرم حضرت معصومه س عید سعید غدیرخم قم سید محمد سعیدی واقعه غدیرخم واقعه غدیر عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود