Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مهاجرت علمی امری طبیعی است و حتی در کشور‌های آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجویان مشاهده می‌شود.

 

داداش پور گفت: در چند سال اخیر تعداد دانشجویان بین المللی در داخل کشور افزایش پیدا کرده و یکی از اهداف ما حفظ و افزایش این روند است.

به گفته معاون وزیر علوم برای دانشجویان بین الملل شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است و ۹۹ درصد این دانشجویان شهریه پرداز هستند که علاوه بر کمک به اقتصاد کشور وضعیت مالی دانشگاه را نیز بهبود می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم داداش پور گفت: دانشجویان بین المللی داخل کشور هم درآمد زایی دارند و هم باعث تبدیل شدن دانشگاه‌های ما به قطب‌های علمی منطقه و آسیا می‌شوند. بر اساس آمار رسمی کشور ۹۳ هزار دانشجوی بین الملل در داخل کشور تحصیل می‌کنند.

او گفت: شرایط مهاجرت دانشجویان ایرانی به قدری که تصور می‌شود، حاد نیست. اکنون بیشتر به جای جذب و مهاجرت دانشجو  بحث مبادله دانشجو برقرار است؛ یعنی همان تعداد دانشجویی که مهاجرت می‌کنند از کشور‌های دیگر دانشجوی خارجی جذب می‌شود.

به گفته داداش پور مهاجرت در کشور خلاف افکار عمومی خیلی شرایط بدی ندارد و مهاجرت دانشجویان امری طبیعی است. همان طور که در آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجو مشاهده می‌شود.

معاون وزیر علوم گفت: مهاجرت علمی که مزیت کشور را افزایش دهد، بسیار مناسب است. با توجه به این که مدارک دانش آموختگان بازگشته را ارزش یابی می‌کنیم، آمار نشان می‌دهند مهاجرت معکوس دانشجویان ایرانی روند مناسبی دارد و بخش مهمی از دانشجویان به کشور برگشته و تجربه علمی خود را در اختیار کشور قرار می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: امور دانشجویان ، وزارت علوم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امور دانشجویان وزارت علوم داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-‌‏۱۴۰۳ دانشجوی دکتری (‏phD‏) به شیوه پژوهش محوری دانشجو می‌پذیرد. ‏ 

رشته های مورد نظر جذب دانشجو در پژوهشگاه اقیانوس شناسی  «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی‏»،‌ «علوم زمین گرایش رسوب شناسی‏»، «هواشناسی‏»، «زیست شناسی دریا گرایش بوم شناسی دریا‏»، «مهندسی عمران گرایش مهندسـی سـواحل، بنـادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط زیست‏» هستند.
 
مهلت انتخاب رشته تا ۱۲ اردیبهشت 1403 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • استادانی که جلوی مهاجرت دانشجویان را می گیرند
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه