Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان رسولیان ادامه داد عدم اخذ کد گمرکی یکی از نقایص منطقه ویژه سمنان بود که به همت استاندار مجوز دریافت شد.

رسولیان با اشاره به توقیف فعالیت پروژه تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهرک صنعتی استان سمنان گفت: این پروژه پل از سال ۸۵ معلق مانده بود که به همت استاندار و سفر رئیس جمهور در حال پیگیری است و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احیای چند واحد راکد در استان، تصریح کرد : ۴۰ واحد راکد در استان سمنان احیا شد و خوشبختانه یکی از سیاست‌های جدی دولت تلاش برای خروج رکود این واحدهاست.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی صنعت و معدن سه برابر شده است، تصریح کرد: این تحرک نشان از این امر است که فعالان صنعت و معدن در تامین نیازهای کشور نقش اساسی دارند و نسبت به این موضوع دغدغه مند هستند.

وی گفت: عزم رئیس جمهور برای حمایت از بخش صنعت و تولید بسیار جدی است و ارتقاء این بخش بنا بر تأکید رهبری مؤید این نکته است که باید به این حوزه اهمیت داد.

رسولیان با بیان اینکه بحث تولید در حال حاضر یک موضوع جدی است که می تواند ناجی کشور باشد، ادامه داد: نوع تولید و محصولاتی که در استان سمنان تولید می‌شود قابلیت رقابت با بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا را دارد و این نشانگر رشد این حوزه است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه به چالش های این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه کاهش سرمایه‌گذار ثابت است و این آلارمی است که باید جدی گرفته شود

وی افزود: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات جدی دیگر است و ضروریست برای تامین نقدینگی بنگاه‌ها تدبیری شود.

رسولیان با بیان اینکه هنوز با بهره‌وری پایین مواجهیم و باید از منابع مالی و ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم، ادامه داد: در بخش ماشین آلات هم هنوز دبا مشکل مواجهیم و سطح تکنولوژی باید ارتقاء یابد.

معاون وزیر صمت، با بیان اینکه هنوز مشکلاتی در بخش ریسک سرمایه‌گذاری وجود دارد، فعالان اقتصادی متوجه نگرانی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی هستند و هنوز بروکراسی های اداری مانع فعالیت آنها است.

رسولیان ادامه داد: راهکارهایی که در کشور وجود دارد باید به سمت بهره‌برداری بیشتر حرکت کند و موانع موجود باید رفع شوند.

رسولیان با اشاره به اهمیت بخش صادرات گفت: بحث توسعه صادرات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد همچنین میزان تقاضا با کاهش مواجه است و برای تقاضای مطمئن باید به سمت و سوی افزایش صادرات برویم.

وی گفت: هنوز در زنجیره تولید مشکل داریم که باید برای نقاط منقطع برنامه ریزی کنیم.

رسولیان با تاکید بر ضرورت شناسایی گلوگاه رشد و توسعه، گفت: رصد و شناسایی این روزنه‌ها بسیار مهم است و فضای کسب و کار هم باید اصلاح شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه امضاهای طلایی یکی دیگر از مشکلات موجود این حوزه است، ادامه داد: باید رانت‌های موجود از بین برود و اختیار ها مشخص شود.

وی ادامه داد: در بحث زنجیره تامین مالی باید متفاوت‌تر از روش‌های قبل عمل کنیم به روش‌های زنجیره تامین مالی ورود کنیم.

معاون وزیر صمت، با اشاره به افزایش حجم تجارت خارجی، بیان کرد: در بخش های مختلف شاهد افزایش تولید و اشتغال یتیم و این اتفاق مبارکی در حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: در استان سمنان در سه ماهه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۹ قرارداد واگذاری زمین منعقد شد که در سطح کشور میزان تقاضا زیاد افزایش پیدا نکرده اما در این استان در بهار امسال این عدد ۲ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خوشبختانه حرکت صنعت به سمت استان سمنان است و در تهران و شهرهای دیگر با مشکلات زمین مواجه هستیم اما زمینه برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان در حال افزایش است و راه اندازی منطقه ویژه اتفاق مبارکی بود.

رسولیان ادامه داد: تامین آب یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و استفاده از پساب‌ها برای توسعه صنعت امری است که باید با آن توجه شود.


***احیا ۶۴ واحد صنعتی راکد تا پایان سال/برنامه تامین آب ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در افق پنج ساله

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هم اکنون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی سمنان با وسعت جمعاً حدود ۷۵۷۱ هکتار است.

محمدرضا باقری افزود: یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان کمک به فعال نمودن واحدهای صنعتی راکد است که در این راستا امسال احیای ۶۴ واحد راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‌های استانی و همکاری، همراهی و مساعدت تیم اقتصادی به ریاست استاندار در حال پیگیری برنامه‌ها هستیم.

وی ضمن تجلیل از هم افزایی همه مسئولان اقتصادی گفت: از تلاش استاندار و تیم اقتصادی استان که با روحیه جهادی همواره پای کار هستند تشکر می‌کنم.

باقری با اشاره به جلسات هفتگی احیای واحدهای صنعتی راکد، گفت: یک روز از ایام هفته در استان سمنان روز صنعتی معرفی شده که در آن، تیم پرتلاش اقتصادی استان به ریاست استاندار از واحدهای صنعتی مشکل دار بازدید کرده و در جلسات ستاد احیای واحدهای راکد مسایل و مشکلات این صنایع حل و فصل می‌شود.

باقری گفت:در حوزه صنایع کوچک استان سمنان حدود ۱۵۰ واحد راکد وجود دارد که احیای ۶۴ واحد تا پایان امسال در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز کار کردن فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۶۴ به عنوان یکی از اولین شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت خود را آغاز نمود و در طی ۳۷ سال فعالیت پروژه های بی شماری توسط پیمانکاران عمدتا بومی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد : ۴۶ پروژه فعال به مبلغ ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان، گفت: در ۳۷ سال گذشته میزان، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان تامین شد.

وی بیان کرد: هدف این است در یک برنامه پنج ساله به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

باقری ادامه داد: چشم‌انداز تا ۱۴۰۵ افزایش ۲ برابری تامین آبی، از طریق تخصیص از سد، تغییر کاربری چاه‌های کشاورزی و تصفیه پساب دنبال می‌شود.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به دنبال استقرار ۲۴ واحد کارگاهی خرد و خلاق به صورت اجاره‌ای با همراهی پارک علم و فناوری در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان است.

باقری به توسعه اراضی سرمایه گذاری اشاره کرد و یادآور شد: اکنون، طرح‌های توسعه‌ای برای شهرک‌های صنعتی استان با هدف جذب سرمایه‌گذاران پیش بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

باقری خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای در سراسر استان در دست اجراست و فاز توسعه‌ای برای همه شهرک‌ها از جمله شاهرود، ایوانکی،گرمسار، دامغان و سمنان در نظر گرفته شده است.


*** شکاف‌های موجود را با هم‌افزایی پشت سر گذاشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز اکنون این آیین، اظهار کرد: تولید و تجارت امر شریف و در حال حاضر مقدس است و این بخش مسئولیت همه جامعه را به دوش می‌کشد.

علی تشنه دل گفت: خدمتگزاری خود را در حوزه تولید نشان می‌دهد و امید است تولید در فضای واقعی رقم زده شود و کمتر درگیر حواشی باشد.

وی با اشاره به فضای همدلی و هم‌یاری بین بخش خصوصی و دولتی، تصریح کرد: چالش‌ها و مشکلات به کمک یکدیگر پشت سر گذاشته شود.

به گفته وی، دولت مصمم بر این است که تحول بنیادین در عرصه مناسبت‌های تولید با نظام مالیاتی و اقتصاد خرد و کلان ایجاد کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: موج بزرگی در تولید و مناسبات پولی ایجاد شده است و انتظار داریم با هم افزایی از همه شکاف‌های موجود گذر کنیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: واحدهای بزرگ تولیدی استان اهتمام ویژه در بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به محل استقرار شرکت داشته باشند.

*** ضرورت اهتمام صنایع استان به انتقال حساب‌های بانکی به محل استقرار کارخانه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این مراسم، گفت: واحدهای بزرگ تولیدی استان اهتمام ویژه در بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به محل استقرار شرکت داشته باشند.

علی‌اصغر جمعه‌ای بیان کرد: انتظار است مسوولان استانی با تمهیداتی صنایع استان را توجیه کنند تا حساب بانکی صنایع در محل استقرار متمرکز باشد.

وی ادامه داد: وجود حساب بانکی واحدهای تولیدی استان سمنان در محل استقرار موجب می‌شود معدل گردش مالی بانکی‌های استان بالا رود و مزیت افزایش معدل، افزایش سقف و تسهیل در پرداخت تسهیلات می‌شود.

جمعه‌ای افزود: منابع مالی برای تقویت سرمایه‌گذاری واحدهای بزرگ تولیدی به وسیله بانک‌های محل استقرارشان در استان سمنان تخصیص می‌یابد، اما حساب‌های بانکی آنها در تهران و شهرهای بزرگ است که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است.


لازم به ذکر است که در این مراسم، ۲۰ پروژه زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان با سرمایه‌ گذاری بیش از ۴۷۲ میلیارد ریال همزمان افتتاح شد.

46

کد خبر 1648052

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان استان سمنان معاون وزیر صمت حساب های بانکی سرمایه گذاری محل استقرار واحد راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند