Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:29:07 GMT

تفرجگاه «شاه بلاغی» سلطانیه احیاء می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۰۱۱۷

تفرجگاه «شاه بلاغی» سلطانیه احیاء می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلطانیه یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری زنجان است که در فاصله ۳۷ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

شهرستان سلطانیه که سومین گنبد آجری جهان را در دل خود جای داده است، علاوه‌ بر آثار، مقبره‌های باستانی و تاریخی دارای جاذبه‌های دیدنی طبیعی فراوانی است.

 «شاه بلاغی» از جمله جاذبه‌های دیدنی طبیعی این منطقه به شمار می‌رود که آب این چشمه بسیار زلال و گواراست که از جوی باریکی به دریاچه مصنوعی شاه بلاغی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند طی سال‌های گذشته فعالیت‌های عمرانی برای این تفرجگاه انجام شده و اطراف خروجی آن سنگ چین و بهسازی شده است، اما این روز‌ها تفرجگاه شاه بلاغی حال و روز خوبی ندارد و سخت در محاصره زباله‌ها قرار گرفته و احتیاج به کمک دارد طوری که با نزدیک شدن به این محل علاوه بر چهره ناخوشایندی که این چشمه بواسطه زباله‌ها به خود گرفته، بوی تعفن زباله‌های موجود هم مشام هر رهگذر و گردشگری را آزار می‌دهد.

محمدرضا براتی فرد، فرماندار شهرستان سلطانیه در گفت‌وگو با فارس آخرین اقدامات انجام شده برای پاکسازی این اثر طبیعی را تشریح کرد.

تفرجگاه «شاه بلاغی» طی هفته جاری احیاء می‌شود

محمد رضا براتی فرد، فرماندار شهرستان سلطانیه اظهار کرد: تفرجگاه شاه بلاغی طی آخر هفته(جمعه ۱۷ تیرماه سال جاری) احیاء می‌شود.

فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه روز جمعه هفته جاری شهرداری با تمام توان وارد کار می‌شود، گفت: برای پاکسازی و بازسازی تفرجگاه شاه بلاغی اکیپ‌هایی از شهرداری شهرستان در منطقه مستقر و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی به وضعیت سرویس‌های ‌بهداشتی این تفرجگاه اشاره کرد و افزود: برای تفرجگاه کلی هزینه شده و حتی سرویس‌های بهداشتی مناسبی احداث شده بود، اما در حال حاضر این سرویس‌ها در وضعیت خوبی نیستند.

براتی فرد به جلساتی که با میراث فرهنگی طی روز‌های اخیر در این رابطه تشکیل شده است اشاره کرد و افزود: باید یک اعتبار مشخصی تخصیص داده شود که مجدد سرویس‌های بهداشتی‌ تفرجگاه را بازسازی و تحویل شهرداری بدهند.

فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه مردم هم در پاکیزه‎ نگه داشتن تفرجگاه همت کنند، تصریح کرد: زمین این تفرجگاه متعلق به منابع طبیعی است و ساز و کار این را فراهم کردیم که منابع طبیعی این منطقه را فقط برای بهره برداری از آن(بدون انتقال سند) به شهرداری واگذار کند.

وی با تاکید بر اینکه خواهشمندیم  مدیران استانی دید باز و مثبتی نسبت به تفرجگاه شاه‌بلاغی داشته باشند چرا که در حال حاضر سرمایه‌گذار داریم که رغبت دارد  گل محمدی در ارتفاعات شاه‌بلاغی پرورش بدهد که با آب و هوایی منطقه هم سازگاری دارد، بیان کرد: با این اقدام به نوعی برای اهالی اشتغالزایی هم ایجاد می‌شود اما متاسفانه در واگذاری‌های زمین برای بهره برداری به مشکل برمی‌خوریم اگر این نوع مسایل برطرف شود، می‌توانیم شاه بلاغی را بیش از پیش احیاء و شاهد حصور گردشگران و طبیعت‌گردان در این اثر طبیعی باشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱  

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شاه بلاغی زباله براتی فرد فرماندار شهرستان فرماندار شهرستان سلطانیه سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲.۳ درصدی همراه بوده است.

دکتر شهرام صیادی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) به‌مناسبت روز ماما با  قدردانی از خدمات جامعه مامایی در ارتقای سلامت مادر و نوزاد، بیان کرد: در استان البرز بیش از ۱۲۰۰ ماما در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزش فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هفته ملی ماما با شعار «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی‌دردی زایمان طبیعی رتبه دوم کشوری را دارد و سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

او با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد، گفت: این شاخص در تمام بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند، رعایت شده است و فقط یک بیمارستان با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقای جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در آن بیمارستان است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه