Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال‌های اخیر به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، خشونت‌های مسلحانه و خرید و فروش سلاح گرم در آمریکا رکورد زده است.

 

موج خشونت‌های مسلحانه در آمریکا و افرادی که در داخل این کشور توسط هموطنان خود کشته می‌شوند روز به روز در حال افزایش است. از طرفی لابی‌های قدرتمند در آمریکا که همگی با کمپانی‌های بزرگ اسلحه سازی همدست هستند مانع تصویب قانونی هستند که براساس آن بتوان موج خرید و فروش سلاح گرم در این کشور را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان زیادی در داخل آمریکا معتقدند سالهاست دولت نتوانسته قانونی عملی برای محدود کردن خرید و فروش سلاح گرم در جامعه آمریکایی به تصویب برساند.

از این رو خبرنگار ایران اکونومیست برای بررسی بیشتر این موضوع مصاحبه‌ای با «گردون داف»، یکی از تفنگداران اسبق نیروی دریایی آمریکا انجام داده است که در ذیل از نظر شما می‌گذرد.

اول از همه می‌خواستم از شما به خاطر حضور در این مصاحبه تشکر کنم. ابتدا از شما می‌پرسم خشونت‌های مسلحانه در سال‌های اخیر به ویژه پس از همه گیری کرونا در جامعه آمریکا افزایش داشته است. به نظر شما دلیل اصلی این اتفاق چیست؟

-ببینید راحتترین پاسخ به این سوال این است که بگوییم چرا آمریکایی‌ها به راحتی سلاح گرم حمل می‌کنند. میلیون‌ها آمریکایی این روز‌ها اسلحه دارند. من خودم یکی از افرادی هستم که بسیاری از این سلاح‌ها را در اختیار دارم. ولی مسئله اصلی مهم این است که ما در جامعه آمریکا یاد نگرفته ایم که چگونه باید با روشی صحیح از این امکان استفاده کنیم. مشکل اصلی ما امروز در جامعه آمریکا اتفاق‌های ناگواری است که جامعه ما می‌افتد. این خشونت‌های مسلحانه و این کشتار‌هایی که تقریباً هر هفته شاهد آن هستیم موضوع است که یکی از دغدغه‌های اصلی ما در جامعه آمریکاست. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شاید این مشکل امروز در جامعه ما را این گونه توجیه کنند که تمام این اتفاقات به دلیل حق دفاع از خود می‌افتد و مردم حق دارند و باید در شرایط خاص از خود دفاع کنند.

این توجیه به همان اندازه مضحک و غیرقابل قبول است که این روز‌ها آمریکا حضور خود در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ اوکراین را توجیه می‌کند. همین سازمان‌های اطلاعاتی امروز معتقدند که حضور آمریکا در اوکراین و ارسال متعدد سلاح‌های گرم برای این کشور در راستای حمایت از مردم اوکراین و دفاع از آنهاست، ولی همه ما می‌دانیم که این تنها یک توجیه از سوی سیاستمداران است. همه ما می‌دانیم که در شرایط فعلی تمامی این اقدامات چه در داخل و چه در خارج از آمریکا به دلیل منافعی انجام می‌شود که دولت‌ها و کمپانی‌های بزرگ از آن به جیب می‌زنند. هیچ شکی در این نیست.

می‌دانید من معتقدم در پشت تمام این خشونت‌های مسلحانه که در مناطق مختلف آمریکا شاهد آن هستیم سازمان اطلاعاتی آمریکا به ویژه سی آی‌ای قرار دارند. همه آن‌ها خیلی خوب می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. دقیقاً مانند زمانی که همه گیری کرونا در جهان فراگیر شده بود و رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی همان ترامپ به عمد مانع اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور می‌شد. نتیجه این سیاست شد کشتار میلیون‌ها آمریکایی بر اثر این بیماری. الان هم کشته شدن ۱۹ دانش آموزی در بخشی از آمریکا اهمیتی ندارد. کشته شدن سیاه پوستان و آفریقایی تبار‌ها در آمریکا برای کسی مهم نیست. حالا به طور خاص چه کسی در این خشونت‌های مسلحانه مقصر است. به نظر من پلیس آمریکا. پلیس در آمریکا آموزش دیده تا به عمد از افراد مسلح و مضنونان به کشتار‌های جمعی در این کشور حمایت کند و تنها یک بیننده در صحنه باشد.

من به شدت معتقدم که دولت در پشت صحنه تک تک این تیراندازی‌ها و خشونت‌های مسلحانه قرار دارد. دولت‌ها در آمریکا قصد دارند با کنترل نکردن این معضل در داخل کشور اذهان عمومی را به این موضوع مشغول کنند و در سایه آن سایر سیاست‌های خود را پیاده کنند. من به چشم خود دیدم که در تمامی این خشونت‌های مسلحانه پلیس‌هایی که در اسرائیل آموزش دیده اند در این صحنه‌ها حضور داشتند. ردپای اسرائیل حتی در داخل جامعه ما نیز به شدت پررنگ است.

به عنوان سوال بعدی به نظر شما در صورت تصویب متمم دوم قانون اساسی برای محدود کردن خرید و فروش سلاح در داخل آمریکا می‌توان گفت که این خشونت‌های مسلحانه کنترل خواهند شد؟

-میلیون‌ها سلاح گرم در جامعه آمریکا وجود دارد. من خودم مجموعه‌ای از سلاح‌های گرم را دارم. من و میلیون‌ها آمریکا مجوز حمل سلاح داریم و می‌دانیم که باید کجا و چگونه از آن استفاده کنیم. ما برای دفاع از خانواده خود و به خاطر ترسی که در جامعه داریم مجبوریم که سلاح گرم به همراه داشته باشیم. دولت این اجازه را به ما داده است. ولی بزرگترین ترسی که آمریکایی‌ها این روز‌ها در داخل آمریکا دارند ترس از جنایات مسلحانه است.

این روز‌ها آمریکایی‌ها به شدت از پلیس و نیرو‌های امنیتی در داخل کشور می‌ترسند. مردم آمریکا خوب می‌دانند که پلیس در مواجهه با جنایات مسلحانه فقط تماشاگر صحنه است و برای همین مجبور است تا سلاح گرم به همراه داشته باشد تا زمانی که در صحنه یک خشونت مسلحانه قرار گرفت بتواند از خود دفاع کند. آمریکایی‌ها این روز‌ها از پلیس‌های جانی در این کشور می‌ترسند. از نیرو‌های پلیسی می‌ترسند که هر لحظه ممکن است در خانه شما را بزنند و وارد خانه شوند.

حالا شاید این سوال مطرح شود که چه چیزی می‌تواند شما را در برابر این پلیس‌ها در آمریکا نجات دهد. جواب این سوال خیلی ساده است. این که شما پولدار باشید و پول زیادی داشته باشید و این که مسلح باشید. گزینه سوم هم این است که جایی را برای زندگی انتخاب کنید که امن باشد و پلیس به آن منطقه رفت و آمد نداشته باشد. این محله‌ای که من در آن زندگی می‌کنم این شرایط را دارد. پلیس در اینجا رفت و آمد زیادی ندارد.

اگر شما در آمریکا پولدار باشید پلیس از شما حمایت و حفاظت می‌کند در غیر این صورت پلیس هیچ کاری برای شما انجام نمی‌دهد. میلیون‌ها پلیس در جامعه آمریکا وجود دارند و خیلی راحت می‌توانم بگویم که بسیاری از آن‌ها به عنوان همدست جانیان و متخلفان در صحنه‌های جرم عمل می‌کنند. در این کشور برای مثال پلیس با باند‌های خلافکاران و قاچاقیان مواد مخدر همکاری می‌کند. این مشکل همیشه برای ما وجود داشته است. بسیاری از اعضای اف بی آی در جامعه آمریکا به گروه‌های جنابتکار افراطی از جمله گروه‌های نئونازی تعلق دارند و در این گروه‌ها آموزش دیده اند. خطرناکترین گروه‌ها در کشور که جنایت‌های زیادی را مرتکب می‌شوند با باند‌های پلیس‌های آموزش دیده ارتباط دارند. در آمریکا در واقع میلیادر‌های جنایتکار در حال مدیریت جامعه و رسانه‌های ما هستند. این همان چیزیست که دولت آمریکا تلاش می‌کند از یک جامعه آزاد نشان دهد. این متاسفانه واقعیت جامعه ماست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خشونت های مسلحانه خرید و فروش سلاح جامعه آمریکا آمریکایی ها سلاح گرم آموزش دیده روز ها میلیون ها جامعه ما پلیس ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا