Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طبق گفته وزارت امور مذهبی اندونزی، مدارس شبانه روزی اسلامی بخشی جدایی‌ناپذیر از این کشور هستند.

حدود چهار میلیون دانش آموز در 27 هزار مدرسه و موسسه اسلامی در سراسر این کشور تحصیل می‌کنند. اما این مدرسه شبانه روزی اسلامی، یکی از معدود مدارسی است که آموزش دینی را برای دانش‌آموزان ناشنوا در بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«ابوکهفی»، موسس این مدرسه، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که وقتی متوجه شد کودکان ناشنوا در اندونزی،چیزی در مورد دین خود را نمی‌دانند، بی قرار و ناراحت شده و این مدرسه را تاسیس کرده است.
 
وی افزود که در اواخر سال 2019 پس از دوستی با چند ناشنوا، متوجه شدم که آنها به آموزش اسلامی دسترسی ندارند.

اکنون ابوکهفی میزبان 115 دختر و پسر ناشنوا از سراسر کشور است که رویای حافظ شدن را دارند.
 
در این مدرسه دختران در یک اتاق صد متری، جدا از پسران و با حجاب اسلامی به حفظ قرآن می‌پردازند. قدیمی‌ترین دانش آموز مدرسه به خبرگزاری فرانسه گفت: «من می‌خواهم با مادر و پدرم به بهشت ​​بروم... همچنین نمی‌خواهم اینجا را ترک کنم. دوست دارم اینجا معلم شوم.»


 
«محمد رافا»، دانش آموز 13 ساله‌ای که دو سال است در مدرسه ثبت نام و 9 جز قرآن را حفظ کرده، می‌گوید: «من اینجا خیلی خوشحالم. خانه بسیار ساکت است. کسی نیست که با او صحبت کنم، زیرا هیچ کس ناشنوا نیست و همه عادی هستند.»
 
ابو کهفی و خیرین دیگر، بودجه مدرسه را تامین می‌کنند و دانش‌آموزان خانواده‌های فقیر که توانایی پرداخت هزینه ثبت‌نام، کتاب و لباس فرم مدرسه را ندارند، اجازه تحصیل رایگان دارند. این دانش‌آموزان همچنین در رشته‌های حقوق اسلامی، ریاضیات، علوم و زبان‌های خارجی درس می‌خوانند.
 
یکی از تاثیرات این مدرسه، افزایش اعتماد به نفس کودکان به عنوان اعضای ناشنوای جامعه است.

 

زینال عریفین که پسر 11 ساله‌اش در این مدرسه تحصیل می‌کند، گفت: «پسرم قبلا اعتماد به نفس بسیار پایینی داشت. او می‌دانست که با دیگران متفاوت است. اما از زمانی که به اینجا آمده است، دیگر از حضور در مکان‌های عمومی خجالت نمی‌کشد. او به من گفت که خدا او را اینگونه آفریده و این را کاملا پذیرفته است.»
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن اندونزی اسلام مدرسه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این چند روز ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.

او افزود: به راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری همه محور‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

جلال زاده تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند