Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ارشد عراقی بر اهمیت کاهش تنش ها در منطقه و نقش آفرینی بغداد در برقراری امنیت و ثبات تاکید کردند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری میدل ایست نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در جریان دیدار «لیندسی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه آمریکا بر اهمیت کاهش تنش های منطقه ای و پایان دادن به بحران ها از طریق گفت وگو تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح همچنین تاکید کرد که عراق محور اساسی امنیت و ثبات منطقه است.

دو طرف در این دیدار روابط عراق و آمریکا و راه های تقویت آن در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر اساس تفاهمات و منافع مشترک را بررسی کردند.

برپایه این گزارش، در این دیدار دوطرف بر اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن در کل منطقه و همکاری برای مقابله با نوسانات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی و ادارای و کمک به بازگرداندن اموال غارت شده عراق علاوه بر همکاری برای مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تاکید شد.

این تاکید بر همکاری و هماهنگی دوجانبه در مبارزه با تروریسم در حالی صورت گرفت که به اذعان خود مقامات ارشد آمریکایی، واشنگتن پدیده آوردنده و حامی گروه تروریستی داعش برای رسیدن به اهداف خاص خود در منطقه بوده است و جنایت های بیشمار این گروه ترورریستی در عراق و سوریه برهیچ کس پوشیده نیست. پیش از این گزارش های رسانه ای متعددی از همکاری آمریکا و داعش بویژه در منطقه مرزی عراق و سوریه و آموزش تروریست ها و حضور آنها در منطقه «التنف» در نزدیک مرز سوریه با عراق که پایگاه نظامیان آمریکایی در آنجا قرار دارد، منتشر شده بود.

به نوشته میدل ایست نیوز، آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی صالح و گراهام بود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت کاهش تنش های منطقه و پایان دادن به بحران ها از طریق گفت وگو و از بین بردن پناهگاه های تروریستی تاکید و اشاره کرد که عراق به عنوان محور اساسی امنیت و ثبات کل منطقه اهمیت دارد.

با وجود حقایق مربوط به حمایت آمریکا از تروریست ها در منطقه، گراهام در دیدار با برهم صالح مدعی شد که آمریکا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و برپایی روابط مستحکم در زمینه های مختلف پایبند است.

وی اشاره کرد که عراق و نقش موثر آن در برقراری امنیت و ثبات در منطقه اهمیت دارد.

دیدار دیگر این سناتور تندروی آمریکایی در بغداد با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بود.

برپایه این گزارش، دو طرف در این دیدار مرحله جدید همکاری امنیتی در زمینه مشاوره و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق را پس از آنچه از آن به عنوان "پایان نقش رزمی نیروهای آمریکایی در عراق" یاد شده است، بررسی کردند.

این درحالی است که پیشتر منابع عراقی فاش کرده بودند که آمریکا با فریبکاری از یک سو از کاهش نیروهای خود در عراق و پایان نقش رزمی آنها سخن گفته و از سوی دیگر بر تعداد آنها در عراق در قالب نیروهای ناتو افزوده است.

شماری از شخصیت های سیاسی عراقی نیز در موضعگیری های جداگانه خود تاکنون بارها تاکید کرده اند که آمریکا برخلاف ادعای خود نمی خواهد که نیروهای مسلح عراقی توانمند شوند تا به این بهانه به حضور اشغالگرانه خود در عراق ادامه دهد.

به نوشته میدل ایست نیوز، اوضاع کلی منطقه به ویژه وضعیت سوریه و نقش آفرینی عراق در تحقق ثبات منطقه ای در سایه نقش فزاینده این کشور در این زمینه از دیگر محورهای گفت وگو الکاظمی و گراهام بود.

عضو مجلس سنای آمریکا در دیدار با الکاظمی نیز ادعای پایبندی نامحدود واشنگتن به کمک بلندمدت به عراق و توانمندسازی این کشور در تحقق اولویت های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خود" را تکرار کرد.

گراهام در این باره گفت که آمریکا امیدوار است عراق با تکیه بر دموکراسی قوی و اصلاحات اقتصادی به عنوان عامل حمایت از ثبات منطقه ای و بین المللی، بازیگر اصلی در خاورمیانه باشد.

این سناتور آمریکایی همچنین با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد که در آن "تقویت همکاری امنیتی بین عراق و آمریکا از طریق حمایت از نیروهای امنیتی عراق در مقابله با چالش های تروریسم" بررسی شد.

موضوع زنان و کودکان آواره و وضعیت ساکنان اردوگاه «الهول» سوریه از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

اردوگاه الهول در سوریه زیر نظر گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) اداره می شود. این گروه از حمایت آشکار آمریکا برخوردار است. در این اردوگاه بسیاری از عناصر داعش و خانواده های آنها در کنار غیرنظامیان آواره زندگی می کنند.

چندی پیش گزارش هایی منتشر شده بود که نشان می داد ارتش آمریکا شماری از تروریست های داعش را از این اردوگاه از قسد تحویل گرفته و به پایگاه نظامی خود در منطقه التنف سوریه برده است.

برپایه این گزارش، الحلبوسی و گراهام درباره تحولات وضعیت منطقه و نقش فزاینده عراق در تحقق امنیت و ثبات در منطقه علاوه بر برخی مسائل دارای اهمیت مشترک نیز گفت وگو کردند.

عضو مجلس سنای آمریکا در این دیدار نیز مشابه دیدارش با برهم صالح و الکاظمی، بر آنچه "تعهد آمریکا به حمایت از عراق در همه زمینه ها برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور" خواند، تاکید کرد.

او همچنین به اهمیت نقش موثر عراق در کاهش تنش های منطقه اشاره کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: برهم صالح ، محمد الحلبوسی ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برهم صالح محمد الحلبوسی ایالات متحده آمریکا امنیت و ثبات کاهش تنش ها برهم صالح منطقه ای بر اهمیت گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو