Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:38:42 GMT

‌تعطیلی شهرها، آلودگی ریزگردها را برطرف نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۰۵۸۰

‌تعطیلی شهرها، آلودگی ریزگردها را برطرف نمی‌کند

یک کارشناس حمل‌ونقل گفت: تأثگذاری تعطیلی شهرها برای کاهش آلودگی، بستگی به منشأ آلودگی دارد، وقتی منشأ آلودگی ریزگردها باشد، تعطیلی آلودگی را کاهش نمی‌دهد و فقط به مردم می‌گوید در خانه بمانید تا از مضرات آلودگی هوا مصون باشید.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فلسفه تعطیلی شهرها هنگام آلودگی هوا، کاهش ترافیک نیست، اظهار کرد: دلیل عمده آلودگی این روزهای هوای شهر اصفهان، هجوم ریزگردها از کانون‌های داخل یا خارج از کشور به آسمان این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی تعطیلی‌ها برای کاهش مواجهه افراد با آلودگی است تا آنها در خانه بمانند و دچار بیماری یا دیگر مشکلات نشوند، افزود: گاهی ذهن افراد به این سمت و سو است که با کاهش ترددهای شهری، از حجم آلودگی هوا کاسته خواهد شد، در حالی که این موضوع درست نیست.

این کارشناس حمل‌ونقل ادامه داد: در شرایط جوی دیروز و امروز اصفهان اعلام تعطیلی ادارات به جهت کاهش مواجهه افراد با هوای آلوده است چرا که تعطیلی شهرها، حجم ریزگردها را کاهش نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی شهرها تأثیری در کاهش آلودگی آنها دارد، گفت: تأثیر گذاری تعطیلی شهرها برای کاهش آلودگی، بستگی به منشأ آلودگی دارد، وقتی منشأ آلودگی ریزگردها باشد، تعطیلی آلودگی را کاهش نمی‌دهد و فقط به مردم می‌گوید در خانه بمانید تا از مضرات آلودگی هوا مصون باشید، اما وقتی منشأ آلودگی به دلیل تراکم بیش از اندازه ترافیک باشد که بیشتر در کلان‌شهر تهران و گاهی هم در اصفهان اتفاق می‌افتد، کاهش ترافیک در کاهش آلودگی هوا تأثیر گذار است.

لقایی با اشاره به تأثیرگذاری برگزاری جلسات در راستای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: برگزاری این جلسات، انتهای زنجیره است زیرا آسیب به هوای شهرها وارد شده و در این جلسات تصمیم گرفته می‌شود تا به مردم بگویند چه کنند که از مضرات آن کمتر آسیب ببینند.

وی گفت: بی‌شک با توجه به اینکه وجود آب تعادل دمایی ایجاد می‌کند، اگر آب در بستر زاینده‌رود جاری بود و تالاب گاوخونی خشک نشده بود، از نظر ریزگردها مخاطرات کمتری داشتیم؛ چراکه تالاب در شرایط فعلی، خود منبع ریزگردها می‌شود.

این کارشناس حمل‌ونقل تاکید کرد: اگر هر دستگاهی به وظایف خود به نحو احسن عمل کند و در این راستا دغدغه‌مند باشد، اقدامات در کاهش آلودگی هوا در میان مدت و بلند مدت تأثیرگذار می‌شود.

کد خبر 586122

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ریزگردها با منشا خارجی آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا تعطیلی ادارات آلودگی هوای اصفهان عوامل آلودگی هوا خشکی گاوخونی و ریزگردها ريزگرد مبارزه با آلودگی هوا مقابله با آلودگی هوا وضعیت آلودگی هوای اصفهان افزایش آلودگی هوا شهر مدیریت شهری کلانشهر شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تعطیلی شهرها کاهش آلودگی منشأ آلودگی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود