Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:26:53 GMT

رسانه ها در عین امیدآفرینی، مطالبه گر باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۰۷۵۱

رسانه ها در عین امیدآفرینی، مطالبه گر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز قلم برگزار شد، اظهار کرد: تاکید خداوند متعال بر اهمیت قلم در آیات قرآن، نشان از اهمیت ویژه آن دارد و از این رو مصادیق قرآنی در خصوص اهل قلم فراوان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خداوند متعال قلم را با کرامت پیوند زده و به انسان تاکید کرده که کرامت پل ارتباط همه انسان ها است.

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم از دایره عدالت خارج نشویم که در این مسیر حضرت علی(ع) می تواند الگوی خوبی برای بشریت باشد چرا که رفتار حضرت، سرمایه بشری است و ضرورت دارد که از آن صیانت شود.

امام جمعه قزوین یاد آور شد: هر تولید محتوای ما باید خمیر مایه ای از کرامت داشته باشد و بنابراین مبانی کرامت باید در جامعه تسری یابد.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با کرامت به جایگاه رفیعی رسید، گفت: معتقدم زمانی که شما خبرنگاران در مورد یک موضوع قلم بدست می گیرید  بصیرتی طلوع کرده و گویی همه ابزارها کمک می کنند تا شما بنویسید و تاثیرگذار باشید.

وی عنوان کرد: جناح ها فرصتی برای تضارب آرا هستند و اگر جامعه تک صدایی شود به سمت اضمحلال می رود بنابراین نباید کاری کنیم که یک جناح منزوی شود چراکه همه متضرر خواهیم شد. 

آیت الله عابدینی افزود: رسانه ها باید هم امید آفرین باشند و هم اینکه مطالبه گری کنند چرا که اگر جامعه ساکت باشد خطرناک می شود. 

وی ادامه داد: همه باید ادبیات عدالت خواهی را بلد باشیم و درست و اصولی بیان کنیم اما اگر در مقابل آسیب ها و فسادها سکوت شود همه آسیب می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: رسانه ها باید جهاد تبیین را جدی بگیرند چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایطی که رسانه های بیگانه جنایت رژیم شاه را پنهان می کنند ما باید بصیرت افزایی کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: همه جنایات آمریکا را دیده ایم که چگونه حقوق کودک و زنان را نادیده گرفتند و امروز هم اگر برخی رسانه های غربی آمریکا را قدیس نشان می دهند، رسانه ها و اهل قلم داخلی وظیفه دارند در این زمینه حساس باشند و روشنگری کنند تا همه به این جنایات آگاهی یابند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز با چالش های جدی در حوزه بحران آب، فرونشست زمین و جمعیت مواجه هستیم و باید این موضوعات را جدی بگیریم که در این راستا رسانه ها و ائمه جمعه و جماعت باید مشکلات جامعه را شناسایی کرده و به روشنگری بپردازند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رسانه آیت الله عابدینی آیت الله عابدینی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع صهیونیست بیان کردند که یک پایگاه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر ارتش رژیم مدعی شد که جنگنده های این رژیم زیرساختهای حزب الله را در راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092397

دیگر خبرها

  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)