Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:56:53 GMT

تشکیل کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان طارم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۰۸۲۰

تشکیل کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان طارم

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: تشکیل کمیسیون رفع تداخلات در طارم برای پیشگیری از بروز اختلافات در حوزه اراضی حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل دادگستری استان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی روز گذشته (۱۳ تیرماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی چورزق، اظهار کرد: کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در چورزق ۴۷ روز است که نسبت به‌ سایر حوزه‌ها آمار خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در کنار کمیت، کیفیت رسیدگی و اتقان آرا در سطح استان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه سیستم قضایی یک سیستم فنی و حرفه‌ای است، افزود: جابه‌جایی مسئولان در حوزه‌های قضایی  بر اساس ارزیابی عملکرد، اقدامات و توانایی افراد است، نه بر اساس سفارش‌ها و توصیه‌ها.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از آداب قضاوت، دعوت طرفین به امر سازش که از سیره نبوی است، ادامه داد: بعد دادرسی بر اساس قانون و انتظار این است که توجه به امر سازش بیش از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

این مقام قضایی با تاکید بر این موضوع که اساس اجرای عدالت کار سختی است، اظهار کرد: با اعمال قانون در فرآیند دادرسی و تلاش برای احقاق حق، سختی کار را آسان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود، اختلافات در حوزه اراضی چورزق  بالا است، بیان کرد: نسخه شفابخش برای پیشگیری از بروز این اختلافات، سنددار کردن اراضی است.

صادقی‌نیارکی، تشکیل نشدن کمیسیون رفع تداخلات در طارم را عاملی موثر در افزایش اختلافات و تشکیل پرونده در دادگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل این کمیسیون در طارم برای رفع مشکل یک ضرورت است.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله مجید چگینی قدردانی و حمید محمدی به عنوان رئیس حوزه قضایی چورزق معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان دادگستري رفع تداخلات اراضی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان