Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، دستگیری رابرت ای کریمو، که ۲۲ ساله سفید پوست، مسلح و خطناک توصیف شده بود نزدیک به شش ساعت طول کشید.

تیراندازی در جریان مراسم در هایلندپارک در حومه شیکاگو روی داد. این مراسم ده دقیقه بعد از آغاز با صدای تیراندازی متوقف شد.

مقام‌های شهری می‌گویند ۲۴ نفر هم مجروح و در بیمارستان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا عامل حمله از روی پشت‌بامی مشرف به منطقه دست به این کار زده است. پلیس روی یکی از پشت‌بام‌ها این اسلحه را پیدا کرده است.

پلیس بیش از ۶ ساعت از تیراندازی با کمک سگ‌های آموزش دیده و پهپادهای مخصوص به دنبال عامل حمله و یا سرنخی از او بودند و در این جستجو ابتدا اسلحه‌ای مرتبط با این تیراندازی را پیدا کردند.

شهردار هایلند پارک گفته است: «به پاس اجتماع و آزادی خود جمع شده بودیم اما وادار به سوگواری فاجعه‌بار دیگری برای جان‌های از دست رفته شدیم.»

مایلز زرمسکی، از ساکنان محل، به روزنامه شیکاگو تایمز گفته "صدای شلیک پشت سر هم ۲۰ تا ۲۵ گلوله را شنیده که «نشان می‌دهد اسلحه ضارب سلاح معمولی نیست.»

یک شاهد عینی به نام مایکل نیز به تلویزیون محلی گفته «مهاجم یکباره شروع به تیراندازی به طرف چپ ما کرد و یک زن به زمین افتاد.»

شهردار هایلند پارک گفته مراسم جشن لغو شده و از مردم خواسته از مرکز شهر دوری کنند.

محلات مجاور نیز برای مدتی در وضعیت قرق پلیس بودند.

آناند، یکی از شاهدان عینی به بی‌بی‌سی گفت ابتدا تصور کرده صدا از اگزوز یک ماشین است اما بعد متوجه شده که تیراندازی است: «از آن اسلحه‌هایی بود که در مدت خیلی کم گلوله بسیار زیادی شلیک می‌کنند. خیلی بلند بود. بعد همه جا ساکت شد.»

به گفته او خشونت مسلحانه در این منطقه از شیکاگو بسیار نادر است برای همین ابتدا گمان به تیراندازی نبرده است.

نوئل هارا، یک شاهد عینی دیگر تعریف کرد که مشغول صبحانه خوردن در استارباکس بوده که تیراندازی آغاز شده است: «مردم یکباره به داخل مغازه هجوم آوردند و ما در دستشویی استارباکس خودمان را زندانی کردیم. چند دقیقه بعد ما را از آنجا خارج کردند چون فکر می‌کردند تیرانداز می‌خواهد از در عقبی وارد محل شود.»

در شیکاگو معمولا نرخ خشونت‌های مسلحانه در تعطیلات تابستانی بالاتر می‌رود چرا که گرمی هوا مردم را بیشتر به خیابان می‌کشاند.

سال گذشته در دو روز تعطیل چهارم و پنجم جولای بیش از ۱۰۰ نفر هدف تیراندازی قرار گرفتند و ۱۷ نفر از آنها کشته شدند.

جی رابرت پریتزکر، فرماندار ایلینوی در یک کنفرانس خبری هشدا داد که تیراندای به سوی جمعیت در آمریکا در حال تبدیل «به یک سنت هفتگی آمریکایی» است. او گفت از این اتفاق خشمگین است و اگرچه عده‌ای خواهند گفت که هنوز وقت صحبت درباره محدود شدن اسلحه نیست او تاکید دارد که بهترین زمان برای این کار است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در محوطه بیرونی کاخ سفید به خبرنگاران گفت برای مقابله با «همه‌گیری خشونت مسلحانه» به مبارزه‌اش ادامه خواهد داد و تسلیم نمی‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آمریکا روز استقلال مراسم رژه تیراندازی دستگیری مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی تقدسی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی بیان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب به کار رفته را در صحنه تیراندازی کشف کردند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران