Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید سالیانه بیش از چهار میلیون قطعه ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

جعفر کاویانی‌دلشاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان همدان دارای ۶۱ واحد پرورش ماهیان زینتی بوده که این تعداد واحد پرورش ماهیان زینتی با تولید سالیانه چهار میلیون و ۲۴۷ هزار قطعه دارای فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری ایجاد شهرک ماهی زینتی در شهرستان همدان با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه افزود: پرورش ماهیان زینتی از لحاظ توجیه اقتصادی، ارزآوری و اشتغال جزء طرح های خوبی برای ایجاد واحدهای مشاغل خانگی و واحدهای صنعتی ماهی زینتی برای صادرات است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشتر ماهیان زینتی تولید شده استان برای صادرات بوده و بخش اعظم این ماهی‌های زینتی استان به کشور عراق صادر می‌شود.

وی در ادامه از تشکیل و راه اندازی خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی برای اشتغال زنان روستایی در این استان به عنوان پایلوت خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح در استان به عنوان یک طرح پایلوت در سطح کشور در تلاش هستیم تا راه اندازی این خوشه‌ها در کنار واحدهای صنعتی پرورش ماهیان زینتی ارتقاء و توسعه یابند.

کاویانی‌دلشاد یادآور شد: در حال حاضر طرح ایجاد خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی در یکی از روستاهای شهرستان بهار در مرحله اجرایی است.

وی ادامه داد: در خوشه‌های تعریف شده این برنامه، ماهیان مولد را  برای پرورش تحویل متقاضیان این طرح قرار می‌دهیم و پس از پرورش ماهیان زینتی تولیدات آنها را خریداری و برای صادرات اقدام می‌کنیم.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان بیان کرد: این طرح کار سنگینی نبوده و زنان روستایی به راحتی می‌توانند در کنار دیگر کارهای خود پرورش ماهیان زینتی را نیز انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرورش ماهیان زینتی توليد صادرات استانی اقتصادی جهاد كشاورزي شيلات پرورش ماهیان زینتی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان