Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این صندوق با حضور سردار سرتیپ پاسدارسید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علی وحدت، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.  

همچنین تفاهم نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منعقد شد که بر اساس این تفاهم نامه، طرفین در حوزه های تجاری‌سازی و توسعه بازار محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان همکار با نیروهای مسلح، حمایت از توسعه‌دهندگان فناوری، حمایت و تأمین منابع مالی از اکتساب فناوری‌های نوظهور و بدیع و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نواوری و پارک‌های علم و فناوری دفاعی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی وحدت با بیان اینکه صندوق پژوهش فناوری صنعت دفاعی ابزاری مهم برای توسعه نوآوری در این صنعت است، گفت: این صندوق باید کارویژه‌های خود را با چابکی انجام دهد تا بتواند از فعالان این حوزه حمایت کند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه صندوق پژوهش و فناوری صنعت دفاعی کشور منشاء آثار خوبی برای توسعه نوآوری در حوزه دفاعی کشور باشد، یادآور شد: امروز توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور در حوزه‌های بسیاری مانند حوزه الکترونیک سر ریز داشته و بخش‌های فنی و صنعتی مختلف توانسته‌اند با بهره‌مندی از این توانمندی، فناوری‌های مختص به حوزه خود را قوام و توسعه بخشند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌های پهپادی سرریزشده از صنعت دفاعی کشور، خدمات و امکانات نوینی را در اختیار کشاورزان قرار دهند و در مراحل مختلف زراعت، آنان را از این فناوری‌ها بهره‌مند سازند.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور همچنین بر این نکته تاکید کرد: امروز صندوق‌های پژوهش و فناوری در تمامی استان‌ها دایر شده‌اند و در حال حمایت از زیست‌بوم‌ نوآوری در استان‌ها هستند.

وحدت افزود: هم اکنون علاوه بر اینکه در هر استان یک صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد، در کنار دانشگاه‌های مادر و در حوزه‌های تخصصی یک صندوق‌ پژوهش و فناوری تشکیل شده‌ است تا در جهت توسعه اقتصاد نوآوری گام بردارند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات این صندوق در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت و گفت: صندوق نوآوری در طول سه سال و نیم گذشته رویکردی فعالانه را در دستور کار خود قرار داده است. سعی کرده‌ایم که در جوانب مختلف حمایت‌های جامعی را از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آوریم.

وی ادامه داد: بر اساس همین رویکرد فعالانه، صندوق نوآوری تنها کارویژه خود را به اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه محدود نکرده و در طرح‌های ملی نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و حضور مستقیم در این طرح‌ها برای به ثمر رسیدن آنها داشته است که از جمله آنها می‌توان تاثیر مستقیم شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آنها در مهار بحران کرونا را بیان کرد.

وحدت افزود: از جمله طرح‌های ملی دیگری که به پیشروی کشور در حوزه‌های مختلف منجر شده است، جمع‌آوری و افزایش فشار گازهای فلر، ارایه راهکار در طرح احیای چاه‌کم‌بازده نفتی و تولید واکسن‌های انسانی است که در همه آنها صندوق نوآوری و شکوفایی نقشی فعال ایفا کرده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور با ابراز خشنودی از افتتاح یک نهاد تامین مالی تخصصی برای حوزه‌ دفاعی کشور گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت دفاعی کشور ابزاری بسیار مهم برای توسعه فناوری‌های دفاعی کشور است که ضرورت ایجاد آن احساس می‌شد و امروز فعالیت خود را آغاز می کند.

نقش آفرینی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی در نگهداشت نخبگان 

سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی نیز در این مراسم اظهار داشت: این صندوق جامع با مشارکت وزارت دفاع (در قالب سازمان‌های صنعتی و تحقیقاتی وزارت و دانشگاه صنعتی مالک اشتر) و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بخش خصوصی، تاسیس شده است.

وی بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی، با ماموریت نقش آفرینی موثر در زیست بوم علم و فناوری دفاعی کشور و با هدف تکمیل زنجیره فعالیت‌های توسعه کمی و کیفی بازیگران زیست بوم علم و فناوری دفاعی کشور، از  قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان همکار با نیروهای مسلح، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌های تخصصی مرتبط با حوزه دفاعی، ایجاد شده است.

سردار فرحی افزود: وزارت دفاع و نیروهای مسلح با تعداد زیادی از شرکت دانش‌بنیان همکاری دارند که بر اساس گام دوم نظام نوآوری دفاعی و در سالی که مزین به تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین است، بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت و توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است که لازم است حمایت‌های مادی و معنوی از این شرکت‌ها انجام گیرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی تاکید کرد: تاسیس این صندوق، ابزاری مناسب برای ارایه این حمایت ها خواهد بود و وزارت دفاع، حداکثر توان خود را با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تست و آزمون برای حمایت و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور به کار خواهد گرفت.

سردار فرحی با بیان اینکه این صندوق در تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، می‌تواند نقشی موثر در نگهداشت نخبگان کشور و بازگشت نخبگان خارج از کشور ایفا کند، عنوان کرد: ارایه انواع خدمات ضمانت‌نامه‌ای، تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها، جذب یا هدایت مالی منابع دولتی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ارایه انواع خدمات مالی و تسهیلاتی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی مراکز نوآوری و شتاب دهی و شرکت‌های پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان و امکان‌سنجی طرح‌های اقتصادی با محوریت فعالیت‌های حوزه دفاع، از فعالیت‌های صندوق دفاعی است.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی علی وحدت دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی علی وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی علی وحدت دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق پژوهش و فناوری شرکت های دانش بنیان صنعت دفاعی کشور نیروهای مسلح دانش بنیان وزارت دفاع فناوری ها شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان