Web Analytics Made Easy - Statcounter

این اولین کشف یک گونه جدید نیلوفر آبی در بیش از یک قرن است و گیاه شناسان آن را به عنوان یکی از شگفتی های گیاه شناسی جهان توصیف می کنند. ویکتوریا بولیویانا دارای پدهای زنبق است که در طبیعت می تواند به بیش از ۳.۲ متر برسد، و گل هایی که می توانند ۳۶ سانتی متر رشد کنند، تقریبا بزرگتر از سر ​​انسان، در حالی که در دو گونه دیگر کشف شده، حدود ۳۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل های این گونه از سفید به صورتی تبدیل می شوند و فقط در شب شکوفا می شوند، در غروب ظاهر می شوند و تا ظهر بسته می شوند. همچنین دارای ساقه های خاردار است که برای محافظت از آن در برابر ماهی و حیوانات دیگر استفاده می شود، اما سطح داخلی آن نرم است. پد سوسن دارای بریدگی های باز در طرفین است که برای تخلیه آب اضافی جمع شده در بالا استفاده می شود.

این گونه از یک نمونه خشک شده گیاه شناسایی شد، که از سال ۱۸۴۵ در هرباریوم کیو زندگی می کرد. با این حال، نمونه های زنده در حال حاضر در خانه آبی کیو و هنرستان شاهزاده خانم ولز در حال رشد هستند. این نمونه ها کمی کوچکتر هستند و انتظار می رود در صورت رشد کامل برگها به ۲.۷ متر عرض برسند. پیش از این تصور می شد که نیلوفر آبی که ویکتوریا بولیویانا نام دارد، ترکیبی از دو گونه است. اما حالا تایید شده است که این گیاه تازه کشف شده، گونه سومی است که قبلاً تعریف نشده بود.

دانشمندان معتقدند در مواجهه با سرعت سریع از دست دادن تنوع زیستی، ارائه گونه جدید، یک وظیفه اساسی است. گونه ویکتوریا توسط گیاه شناس بریتانیایی جان لیندلی به افتخار ملکه ویکتوریا نامگذاری شد و پیش از این فقط از ویکتوریا کروزیانا و ویکتوریا آمازونیکا تشکیل شده بود.

به دلیل عدم وجود نمونه‌هایی از گیاه اصلی که برای توصیف رسمی گونه استفاده می‌شود، در مجموعه‌های گیاهی جهانی، مشخص کردن گونه‌های ویکتوریا در گذشته دشوار بوده است. مشخص شد که ویکتوریا بولیویانا از نظر ژنتیکی از ویکتوریا کروزیانا و ویکتوریا آمازونیکا متمایز است، اما بیشتر با اولی مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که ویکتوریا بولیویانا و ویکتوریا کروزیانا حدود یک میلیون سال پیش از هم جدا شده اند.

سالها گمان می رفت که گونه سومی در جنس ویکتوریا وجود داشته باشد. محققان شروع به پرس و جو در باغ های بولیوی کردند و در سال ۲۰۱۶، باغ گیاه شناسی سانتا کروز دلا سیرا و باغ های لارینکونودا مجموعه ای از دانه های غول پیکر نیلوفر آبی را از گونه احتمالی سوم اهدا کردند. با تماشای رشد نیلوفر آبی در کنار دو گونه دیگر ویکتوریا، محققان بلافاصله متوجه شدند که چیزی متفاوت است. ویکتوریا در طبیعت وحشی در گستره وسیعی رشد می کند و مقایسه گونه گلخانه ای با آنها امکان پذیر نیست. اکنون می توان این نیلوفر آبی غول پیکر جدید را در کنار دو گونه دیگر ویکتوریا مشاهده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزیاتو

تماشاخانه ببینید| استفاده از موی انسان در جایی که باورتان نمی‌شود: خلاقیت تحسین برانگیز یک آرایشگر ببینید| صحنه ای که همه را شگفت زده کرد: سرقت دستبند طلا توسط مورچه ها ! فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نیلوفر آبی دو گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

 فرهاد مجیدی که چندی پیش از اتحاد کلباء امارات جدا شد، این روز‌ها در دبی حضور دارد و شایعات زیادی در خصوص تیم آینده او به گوش می‌رسد. سرمربی سابق استقلال علی‌رغم چند پیشنهاد داخلی فعلا تمایلی نسبت به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده و احتمالا می‌خواهد به کارش در امارات ادامه دهد.

مجیدی دیشب (پنجشنبه) تصویری همراه با فرزند خود امیربردیا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

منبع: خبرآنلاین

tags # فرهاد مجیدی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات