Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@20:24:31 GMT

ضرورت ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیکی شهر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۱۶۲۱

ضرورت ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیکی شهر

به گزارش قدس آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر روز سه شنبه در جریان هفتاد و ششمین جلسه خود تذکرات ارائه کردند.   

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ۱۳ سال گذشته، اظهارداشت: به رغم تلاش های گوناگون این دفاتر مشکلات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: عدم شفافیت در فرایندها، وجود فرایندهای موازی، وجود بروکراسی اداری زمانبر، اشکالات حقوقی، اعمال سلیقه در سطح مناطق، عدم تحول طی سالهای گذشته از جمله مشکلات این دفاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با بیان اینکه قرار بود لایحه ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک شهر شهر ۶ ماه بعد از طرح موضوع در دوره گذشته شورای شهر ارایه شود، گفت: اما پس از گذشته ۸ ماه از دوره جدید مدیریت شهری این لایحه هنوز ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تذکر خود اظهارداشت: همچنین سایت شهرداری تهران دچار اختلالاتی است که باید رفع شود چرا که اعضای کمیسیون هم نمی‌توانند به آرشیو این سایت دسترسی پیدا کنند.

عباسی همچنین با اشاره به درخواست شورای شهر برای انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان خطرناک در تهران اظهارداشت: ما نمایندگان مردم هستیم و برای انتشار لیست خواستار رعایت قانون شدیم.

وی تأکید کرد: باید از شهرداری خواست که به نامه اعضای شورای شهر درباره انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان توجه کند چرا که این موضوع یک قانون مصوب دارد.

شورای شهر مدافع حقوق کارمندان شهرداری هستند

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه در تذکری در خصوص نامه‌ای که خطاب به مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در فضای مجازی منتشر شده گفت: متاسفانه اعلام شده ۱۸ نفر این نامه را امضا کردند و ۳ نفر امتناع کردند که چنین موضوعی صحت ندارد و هر ۲۱ نفر عضو نامه مربوطه را امضا کردند، چراکه همه اعضا مدافع حق و حقوق کارکنان شهرداری هستیم.

وی با تاکیدبر اینکه هنوز نامه‌ رسمی از سوی ریاست شورای شهر امضا نشده است و همچنین این نامه برای امضا به دست اعضا نرسیده است، افزود: کارکنان شهرداری بدانند اعضا همواره مدافع حقوق آنان هستند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر همچنین در خصوص اهمیت تدوین سند تحویل و تحول شهرداری تهران عنوان کرد: دو فوریت این موضع در ابتدای فعالیت شورای ششم تصویب شد تا کنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

نجفی تاکید کرد: ارائه سند تحویل و تحول از سوی شهرداری به منظور رفع تناقضات و ایجاد شفافیت ضروری است ‌که اگر زودتر اقدام شده بود بسیاری از مسائل و مشکلات مطرح نمی‌شد.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در حمل و نقل عمومی

عضو شورای شهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا صعودی است، گفت: با توجه به اینکه احتمال وقوع پیک جدید کرونا وجود دارد و در این مدت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری شده است از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک می خواهم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعضای شورای شهر دفاتر خدمات الکترونیکی شهر شورای اسلامی شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور مالیاتی، رییس سازمان امور مالیاتی با انتشار اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، از افزایش دو برابری نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل خبر داد.

محمدهادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی کشور در حساب ایکس خود، تصویر نامه اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم را منتشر کرد و نوشت: خبر خوب ۳۸ ام، با پیشنهاد سازمان مالیاتی کشور و موافقت وزیر اقتصاد و دارایی، نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل به دو برابر افزایش یافت؛ بنابراین اصناف و مشاغلی که فروش کالا در دو سال قبل آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیارد تومان باشد، ملزم به نگهداری دفاتر و ارایه ترازنامه و صورت سود و زیان نمی‌باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • ضرب الاجل یک ماهه به سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج برای ساماندهی قطعه هنرمندان
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان