Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:25:14 GMT

رمکو کامپرت شاعر برجسته هلندی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۱۷۲۹

رمکو کامپرت شاعر برجسته هلندی درگذشت

رمکو کامپرت شاعر و نویسنده شناخته‌شده هلندی در سن ۹۲ سالگی در شهر آمستردام کشور هلند درگذشت. ناشر کارهای این شاعر به نمایندگی از خانواده وی این خبر را روز گذشته ۴ جولای اعلام کرد.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ کامپرت بخشی از جنبش شاعران، نویسندگان و هنرمندان تجربی دهه پنجاه میلادی هلند و یکی از محبوب ترین چهره های ادبی این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر چهره های این جنبش می توان به رودی کوزبروک ، لوکبرت ، گریت کوونار و کارل اپل اشاره کرد.

این شاعر سالها در پاریس زندگی می کرد و جوایز ادبی متعددی را از جمله جایزه جان کامپرت که به نام و یاد پدرش نامگذاری شده بود، دریافت کرد. او همین طور در سال ۱۹۷۶ برای مجموعه اشعارش برنده جایزه باارزش کشور هلند با عنوان پی‌سی هوفت شد. کامپرت ۴ سال پیش در سن ۸۸ سالگی اعلام بازنشستگی کرده بود.

از این نویسنده و شاعر، مجموعه داستان کوتاه «مفقود شدن برچه، س» به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاعر نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد