Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:57:05 GMT

افزایش آمار کرونا در استان آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۱۹۰۶

افزایش آمار کرونا در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی گفت: متاسفانه موارد سرپایی و بستری کرونا سیر صعودی دارد بر این اساس رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای سربسته و دریافت واکسن کرونا مورد تاکید است.

وی یادآور شد: ۳۶ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند و ۱۳ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند همچنین ۱۵ بیمار جدید نیز در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون مرحله چهارم واکسن خود را دریافت کنند.

حقایی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونایی در استان نداشتیم، یادآور شد: تاکنون ۸۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال مرحله اول، ۸۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و افراد بالای ۱۸ سال ۵۱.۲۸ درصد واکسن خود را در آذربایجان شرقی دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره دوباره به شیوع بیماری وبا در برخی کشورهای همجوار و استان‌های همجوار این کشورها در کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از وبا در آذربایجان شرقی گزارش نشده ولی به هر حال باید مردم مراقب آب آشامیدنی خود باشند تا بهداشتی بوده اگر به کیفیت آن شک دارند آب را بجوشانند، میوه و سبزی‌ها هم باید به دقت شسته شود.

وی یادآورشد: اگر فاضلاب روبازی وجود دارد از نزدیک شدن کودکان به آن محیط جلوگیری شود و قبل از خروج از دستشویی دست‌ها به خوبی با آب و صابون شسته شود.

حقایی با توصیه به اینکه با مشاهده اسهال و استفراغ به اولین مرکز بهداشتی مراجعه کنید، اظهار کرد: آبی که استفاده شرب می‌شود باید سالم و بهداشتی باشد.

کد خبر 5531088

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخش مراقبتهای ویژه بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا آمار کرونا زلزله خراسان رضوی اردبیل مشهد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی