Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هشتمین جلسه شورای مدیران با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، سیف الدین رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، معاونین و مدیران سازمان، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه به منظور شناخت دو طرف سازمان امور دانشجویان و سازمان برنامه و بودجه و بررسی مشکلات مربوط به این دو بخش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم داداش‌پور در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه گلوگاه برنامه‌ای کشور محسوب می‌شود و طبعا اگر قرار باشد در کشور هم‌افزایی صورت گیرد و اثر آن در توسعه کشور ظاهر شود، قطعا این نقش را سازمان برنامه و بودجه می‌تواند ایفا کند.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: خوشبختانه موضوع برنامه محوری و مبتنی برعملکرد کلید خورده است و امیدوار هستیم که با هم پیش برویم و همراه سازمان برنامه و بودجه کشور باشیم تا اهداف توسعه آموزش عالی کشور محقق شود.

 تلاش برای ساماندهی بخش برنامه و بودجه در جهت افزایش اثربخشی آموزش عالی

 سیف الدین نیز در این جلسه گفت: تلاش داریم با ساماندهی مناسب بودجه و برنامه‌ها بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری را به نحو احسن و تا جایی که ممکن است در جهت افزایش اثر بخشی و بهبود عملکرد آن یاری کنیم.

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در این راستا مجموعا با وجود کسر شدن تعداد ردیف‌های حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری که در گذشته حدود 350  ردیف بود و اکنون به حدود 200 ردیف رسیده است و ان شاء الله در جهت پیشبرد اهداف کمک خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد مدیران گزارش‌ها، برنامه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در نشست مشترک مطرح کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه سازمان امور دانشجویان امور آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی