Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هفته گذشته شرکت های هواپیمایی بخش نامه ای را اجرایی کردند که طبق تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی، بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از پنجم تیرماه برای مسافران غیرایرانی به نرخ دلار محاسبه می‌شود. یعنی بلیت پروازها در مسیرهای کمتر از یک ساعت به قیمت ۱۰۰ دلار و در مسیرهای بیشتر از یک ساعت ۱۵۰ دلار تعیین شده است، این طرح از همان آغاز با مخالفت فعالان گردشگری مواجه شد و اغلب کارشناسان صنعت گردشگری اعلام کردند این تصمیم به صنعت گردشگری ایران آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از گذشت چند روز و جلسات و مذاکراتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان هواپیمایی کشور داشت روز گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ابطال آن و توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی خبر داد و سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: «فروش ارزی بلیت هواپیما به خارجی‌ها متوقف شده و  دستورالعمل جدید هفته آینده ابلاغ می‌شود.»

فروش ارزی بلیت راه درستی برای تقویت ایرلاین‌ها نبود

سیدعزت الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا درباره این تصمیم و لغو آن گفت: البته شرکت‌های هواپیمایی هم مشکلات خاص خودشان را دارند، ما هم معتقدیم که برای رونق و تقویت گردشگری، ایرلاین‌های کشور هم باید تقویت شوند، اما این راه نبود که دونرخی‌سازی بلیت هواپیما ایجاد کنیم و از گردشگران خارجی با نرخ و قیمت متفاوت از گردشگران داخلی، هزینه دریافت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت:  به دلایل مختلف دریافت هزینه بلیت به صورت ارزی تصمیم نادرستی بود از سفر باکو که برگشتم با رئیس سازمان هواپیمایی کشور جلسه گذاشتم خوشبختانه آقای محمد محمدی‌بخش نگاه خوب و بلند و سازنده‌ای دارند، ابعاد مساله را بررسی کردیم.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی قبلا جلساتی داشتند وتصمیماتی گرفتند، البته ما هم از تصمیماتی که باعث تقویت خطوط هواپیمایی شود حمایت می‌کنیم، اما در این یک مورد به دلیل اشکالات مختلف موافق نبودیم که آنها هم تجدید نظر کردند و این تصمیم لغو شد؛ از نظر ما هم مساله حل شده است.

ضرغامی تاکید کرد: دو نرخی‌سازی و تفاوت در قیمت بلیت هواپیما برای گردشگران داخلی و خارجی نه تنها به نفع گردشگری نیست، بلکه به نفع خود صنعت هواپیمایی کشور و آینده ایرلاین‌ها هم نبود.

دونرخی‌سازی اقامت هتل‌ها تخلف است

وزیر میراث‌فرهنگی درباره دو نرخی‌سازی هزینه اقامت در هتل‌ها گفت: فعلا همه هتل و مراکز اقامتی کشور تک نرخی هستند و بر اساس ضوابطی که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای اقامت گردشگر خارجی و داخلی باید ریال دریافت کنند، در غیر این صورت تخلف کرده است و بخش نظارتی وزارتخانه برخورد می‌کند. 

منبع: الف

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی هواپیمایی کشور بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: ۳۴ تاسیسات اقامتی نطنز پذیرای گردشگران در ایام گل و گلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، هر ساله از ابتدای اردیبهشت ماه و همزمان با شروع گلابگیری نقاط مختلف شهرستان نطنز آماده میزبانی از گردشگران و مسافرین از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌کند و پذیرای گردشگران مختلف است.

مراسم سنتی گلابگیری در اردیبهشت ماه و همزمان با شکوفا شدن گل‌های محمدی تصاویر بی‌بدیل و جذابی را علاوه بر همشهریان برای گردشگران ایجاد کرده و بسیار لذت‌بخش است و علاوه بر آن نیز فضایی دلنشین را ایجاد کرده است.

گل‌های محمدی  فضای شهرستان نطنز را عطرآگین و مشحون از عطر گل‌های دیگر که در فصل بهار روئیده عجین کرده است و علاوه بر اینکه صحنه‌های زیبایی با رویش‌ این گل‌ها ایجاد شده انسان را نیز به خدا نزدیکتر می‌سازد.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شهرستان نطنز دارای 34 تاسیسات اقامتی و پذیرایی با پروانه بهره‌برداری و ظرفیت دو هزار و 260 تخت فعال و وجود جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی منحصر به فرد است.

وی ضمن اشاره به جاذبه‌های گردشگری نطنز افزود: روستای تاریخی ابیانه، مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی، آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) و بیش از 150 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور،  اقلیم آب و هوایی ویژه کوهستانی و کویری و موقعیت جغرافیایی ایده آل و قرار گیری در محل تلاقی شمال به مرکز و جنوب کشور یکی از مقاصد گردشگری کشور است.

توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس

یزدانمهر گفت: با پیگیری و حمایت اداره میراث فرهنگی در شهر نطنز اقامتگاه سرای جواهر، سرای مادر، باغ سبب، اقامتگاه میرزایی، باغ صفویه تاج آباد، سفره خانه سنتی دومیلیون ابیانه و در بخش بادرود روستای سرآسیاب، اقامتگاه دیاوا و کمپ متین‌آباد گلابگیری سنتی به منظورارائه خدمات به گردشگران مهیا و آماده پذیرایی است.

انتهای پیام/804/.

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲