Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، محمد سالاری در این‌باره افزود: فعالیت‌های پیشگیرانه در بردسیر موفقیت‌های زیادی به ارمغان آورده تا جایی که توانستیم رتبه‌های برتر این استان را در پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشیم.
وی به ارتقا امنیت بردسیر اشاره کرد و ادامه داد: حوزه قضایی این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی در زمره حوزه‌های برتر بوده که این مهم، نتیجه اقدامات جهادی قضات و کارکنان اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دادگستری شهرستان بردسیر ادامه داد: ساعت کاری کارکنان اداری و قضایی در بردسیر محدود به وقت اداری نبوده و این افراد بیش‌ از آن در راه تحقق اهداف قوه قضاییه و خدمت به مردم در محل کار حاضر شده‌اند.
وی بخشی از اقدامات مهم امنیتی منطقه تحت مدیریت خود را برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، پیشگیری از تجمعات غیرقانونی، پیشگیری از معضلات امنیتی کامیون داران، تخریب پاتوق‌های شهر در چندین فاز، اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت در سطح شهر، راه‌اندازی دوربین پایش تصویری در میدان اصلی شهر، پلمب کردن کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز، تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و بررسی پایش تصویری در دوران انتخابات، از آن جمله است.
سالاری  تصریح کرد: توجه به زندانیان و خانواده آن‌ها و قرار دادن آنها در مسیر اصلاح با همکاری مردم و تمامی نهادهای شهرستان بردسیر از دیگر اقدامات مهم این مجموعه بوده است. 
وی از اقدام در راستای نهضت دسترسی آسان به قضات دادگستری سخن به میان آورد و افزود: این طرح در شهرستان بردسیر مورد توجه جدی قرار گرفت و قضات ضمن حضور در بخش‌ها و روستاها این نهضت را بیش از پیش مد نظر قرار داده اند.
رییس دادگستری بردسیر توجه به حقوق عامه را از دیگر فعالیت‌های مهم حوزه قضایی این شهرستان دانست و ادامه داد: جابجایی تیرهای برق در چندین نقطه این شهرستان به منظور پیشگیری از تصادفات، پیگیری مشکل انتقال آب از بردسیر به رفسنجان، اجرای طرح‌های نوبت‌دهی مجازی کامیون‌داران، پیگیری اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در بخش‌های مختلف، اصلاح نقاط حادثه‌خیز در بخش تصادفات و اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از تصادفات به کمک شهرداری و ادرات مرتبط، از جمله اقدامات شاخص حوزه قضایی این شهرستان است.

وی به تلاش برای رفع موانع تولید در کارخانه‌های قند و فولاد در بردسیر اشاره کرد و ادامه داد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب، حوزه قضایی این شهرستان با تشکیل کارگروه حمایت از تولید و اشتغال، برای رفع موانع تولید در کارخانه قند و رفع مشکل تولید در کارخانه فولاد به علت محدودیت برق و همچنین پیگیری واریزی به منظور فروش و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند بردسیر از تولید داخلی حمایت کرده است.  
سالاری تاکید کرد: بازدید مستمر از بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های حوزه قضایی و بازدید از زندان و بازداشتگاه موقت و کانون اصلاح و تربیت استان، بررسی و راه‌اندازی کمپ بانوان شهرستان و ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به جرائم مشخص از دیگر اقدامات مهم قضایی در این حوزه محسوب می‌شود. 
وی سند تحول قوه قضاییه و بیانیه گام دوم را محور فعالیت‌های حوزه قضایی شهرستان بردسیر دانست و تاکید کرد: این روند در سال گذشته اجرا شده و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. 
رییس دادگستری بردسیر استفاده از فناوری‌های نوین قوه قضاییه را نقطه شاخص دادگستری این شهرستان دانست و گفت: ۹۵ درصد ابلاغیه‌ها در دادگاه و ۹۷ درصد ابلاغیه‌ها در حوزه قضایی بردسیر به نحو کاملاً الکترونیک بوده است.
وی اظهار داشت: تشکیل پنج هزار و ۴۱۲ پرونده تمام الکترونیک در دادگاه و ۱۳ هزار و ۲۷۸ پرونده تمام الکترونیک در حوزه قضایی شهرستان بردسیر طی سال گذشته و برگزاری ۸۴ جلسه دادرسی الکترونیک از دیگر دستاوردهای فناوری اطلاعات در این حوزه قضایی به شمار می رود.
سالاری تاکید کرد: ممکن نبودن نام‌نویسی اتباع بیگانه در سامانه ثنا و وجود مهانشهر اتباع در این حوزه مانع تحقق ۱۰۰ درصد ابلاغ الکترونیک شده است. 
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های قابل ملاحظه شعبه اول بازپرسی و ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان که مورد تقدیر دادستان کل کشور و رییس دادگستری قرار گرفته افتخاری برای مجموعه قضایی شهرستان بردسیر است.

برچسب‌ها دادگستری کرمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی این شهرستان پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بردسیر رییس دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است