Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا فاطمی امین  درمراسم افتتاح خط سوم تولید کنسانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین در سیرجان گفت: قانون معادن الزام کرده که ۱۵ درصد از مالیات در منطقه معدنی هزینه  شود و ۶۵ درصد وزارت صمت نیز به سمت  زیرساخت‌های صنعتی و معدنی بیاید.

او می گوید: قانون بازگشت ۱۵ درصد را در دولت مطرح کردیم و دولت برای نخستین بار آن را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس فرستاد که مصوب شد و این ۱۵ درصد از امسال قانونا نمی‌تواند در جای دیگری هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ هزار معدن در کشور داری؛ اما از نظر ذخایر و ظرفیت ۲۸ درصد از این تعداد غیرفعال است.

او گفت:  ۵۰۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی در کشور وجود دارد؛ اما پارسال در خام فروشی فقط ۴.۵ میلیون تن صادرات داشتیم؛ اما گرفتار نیمه خام فروشی هستیم.

فاطمی امین می‌گوید: بیش از ۷ میلیون تن فولاد نیمه خام از کشور صادر کردیم در حالی که شرکت‌هایی داریم که ورق فلزی وارد می‌کنند؛ بنابراین زنجیره تولید در کشور ناقص است.

بیشتر بخوانید: 

بهره برداری از خط سوم تولید کنسانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین 

به گفته او اولویت ما تکمیل زنجیره‌های تامین و توزیع مناسب در مناطق جغرافیایی و متناسب ارزش افزوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تکمیل زنجیره تولید فولاد، نقص داریم و بیکاری، مهاجرت، آلودگی و انباشتگی نیز وجود دارد و سود‌های زنجیره معادن نیز بالا و پایین است.

او می‌گوید: در حوزه معدن و صنایع معدنی از نیروی توانمندی برخورداریم و خوشبختانه قدرت مالی این شرکت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و از مسیر فرصت بلوغ صنعت و توانمندی مالی باید مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

به گفته فاطمی امین شرکت‌های بزرگ، علاوه بر طرح‌های توسعه خود به توسعه صنعت در سایر مناطق هم توجه داشته باشند.

او گفت: دانش بنیان کردن شرکت‌ها هم اولویت ما است و شرکت‌ها باید پس از بزرگ شدن، سایر رشته فعالیت‌ها را به حرکت درآورند و مساله اصلی با ایجاد تقاضا در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: شرکت‌هایی در کشور، ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال سود خالص دارند؛ بنابراین یک شرکت ما سود خالصی بیش از بودجه عمرانی کل کشور دارد.

او گفت: مردم خیلی از وضعیت گستردگی و عمق صنعت و معدن کشور مطلع نیستند و یکی از این راه‌های ارتباطی، گردشگری صنعتی و معدنی است که جذابیت ویژه‌ای دارد و باید ۲ واژه صنعت‌گردی و معدن‌گردی را به ادبیات مردم اضافه کنیم.

فاطمی امین می‌گوید: این کار را طی چند ماه گذشته با مجتمع مس رفسنجان آغاز کردیم که حالت آزمایشی دارد و امیدواریم این کار در شرکت‌های گهر زمین و گل گهر هم ادامه یابد.

همچنین  فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر به شهرستان سیرجان  از معادن شرکت سنگ آهن گهرزمین بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیرصنعت معدن وتجارت معادن کشور معدن و تجارت فاطمی امین وزیر صنعت ۱۵ درصد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلال دسترنج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مهلت مزایده این معادن تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه امسال است، اما بعلت شمار زیاد محدوده‌های معدنی، گستردگی و پراکندگی آنها و همچنین واگذاری حداکثری به واجدان شرایط، تمدید شد.   جلال دسترنج افزود: این مزایده شامل ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت است که به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.   معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست و نقشه معادن موضوع مزایده، به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس setadiran.ir مراجعه کنند.   دسترنج خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌بایست حداکثر تا ۹خردادماه نسبت به اخذ مدارک و مستندات لازم از سامانه ستاد اقدام و حداکثر تا ساعت۱۲ نوزدهم خردادماه پیشنهادات قیمت خود را از طریق همان سامانه ارسال و اصل مدارک مربوط به واریزی سپرده شرکت را تحویل دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت نمایند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم