Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کاکاوند گفت:کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک، احتمال اختلال در تردد و پرواز از مخاطرات این سامانه است.

او می گوید: این توده گرد وخاک جو همه شهرستان‌های استان از جمله باشت، گچساران، بویراحمد، دنا، کهگیلویه، لنده، بهمئی و مارگون را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاکاوند از شهروندان خواست با خودداری از فعالیت‌های ورزشی در فضای آزاد، احتیاط در سفر‌های بین شهری و مدیریت درنگهداری تاسیسات از اثرات این پدیده بر سلامت خود بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:شمار روز‌های با پدیده ریزگرد بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود چهار برابر شده است.

کاکاوند گفت: بهار امسال ۱۵۲ روز با پدیده ریز در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت ثبت شده است در حالی که در مدت مشابه پارسال ۳۹ روز با پدیده ریزگرد در این ایستگاه‌ها ثبت شده بود.

او می گوید: در این مدت ۳۷ روز با پدیده ریزگرد در شهر یاسوج گزارش شده بود در حالی که پارسال ۱۱ روز کاهش دید افقی بر اثر ریزگرد در این شهر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان نیز امسال ۵۸ روز با پدیده ریزگرد ثبت شده است در حالی تعداد روز‌های با پدیده ریزگرد این شهر در مدت مشابه پارسال ۱۵ روز اعلام شده بود.

وی می گوید: روز‌های با پدیده ریزگرد در ایستگاه هواشناسی شهر دهدشت امسال ۳۱ روز و در مدت مشابه پارسال چهار روز بود.

کاکاوند گفت: پارسال ۹ روز با پدیده ریزگرد در سی سخت گزارش شده بود و امسال نیز ۲۶ روز با پدیده ریزگرد در این شهر ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: میزان دید افقی در شرایط عادی ۱۰ هزار متر است و کمتر از آن پدیده ریزگرد محسوب می‌شود.

از سال ۱۳۹۲ تا پایان آذر سال ۱۳۹۷، ۶۰۸ روز با پدیده ریزگرد در سه شهر بزرگ دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شد که شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با ۲۸۲ روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.

سوزش‌های چشمی، حساسیت‌های پوستی و احتمال بروز بیماری مانند سرطان از عوارض پیامد‌های ریزگردهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردو غبار هواشناسی روز با پدیده ریزگرد کهگیلویه و بویراحمد مدت مشابه پارسال ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد