Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پتروپارس، سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به اینکه عملیات حفاری چاه توصیفی-اکتشافی میدان گازی بلال، ۱۳ تیر ۱۴۰۱، آغاز شده است، گفت: چاه توصیفی-اکتشافی این میدان که در بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد با عمق تقریبی ۴۳۰۰ متر که با حفاری تا بالای لایه مخزنی و مغزه گیری به طول ۷۰۰ متر در افق‌های کنگان و دالان و ذاکین و فراقان و برداشت نمودارهای پیشرفته و انجام هفت عدد تست ساقه مته همراه است که به این ترتیب یکی از جامع‌ترین چاه‌های توصیفی محسوب می‌شود که تاکنون در عرصه نفت و گاز کشور حفاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این چاه به‌منظور تعیین میزان گسترش میدان گازی پارس جنوبی و ارزیابی ظرفیت احتمالی مخزن در افق ذاکین و فراقان حفاری می‌شود که اکنون دستگاه حفاری Deepsea Treasure توسط شرکت حفاری دانا کیش پیمانکار این عملیات در منطقه مستقر و با راهبری شرکت پتروپارس کار خود را آغاز کرده است.

موسوی همچنین در مورد شرح کار طرح توسعه میدان گازی بلاِل در بخش حفاری گفت: برنامه جامع شرکت ملی نفت ایران در طرح توسعه میدان گازی بلال حفر هشت حلقه چاه است که شامل شش حلقه چاه توسعه‌ای، یک چاه آموزه‌ای در افق کنگان و دالان و یک چاه توصیفی-اکتشافی ارزیابی مخزن در افق کنگان و دالان و انجام کار اکتشافی در افق ذاکین و فراقان می‌شود و بر اساس برنامه اکتشافی ایران باید طی ۴۴ ماه به اجرا رسد.

برچسب‌ها میدان گازی پارس جنوبی گاز شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان گازی پارس جنوبی گاز شرکت ملی نفت ایران میدان گازی پارس جنوبی گاز شرکت ملی نفت ایران میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق