Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر امور خارجه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت کشورش از طریق کانال های دیپلماتیک اعتراض خود را در مورد ورود قایق های گشت زنی چینی به آبهای سرزمینی ژاپن از طریق کانال های دیپلماتیک ارسال کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛این مقام اظهار داشت که دو قایق گشت متعلق به چین صبح سه شنبه وارد آبهای جزایر سنکاکو (نام چینی جزایر - Diauo) شدند و سعی کردند به قایق های ماهیگیری ژاپنی نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه ژاپن اظهار داشت که این حادثه پانزدهم مورد در نوع خود در سال جاری بوده است.

وی افزود: "امروز صبح ، دو کشتی گارد ساحلی چینی وارد آبهای سرزمینی در نزدیکی سینکو شدند و سعی کردند به قایق های ماهیگیری ژاپنی که در منطقه شکار می شدند نزدیک شوند."

وی خاطرنشان کرد: این دو کشتی هنوز در "آبهای سرزمینی ما هستند؛ ورود کشتی های چینی با قوانین حقوق بین الملل مغایرت دارند ، و ما در مورد این امر از طریق کانال های دیپلماتیک اعتراض کردیم و دعوت کردیم تا این کشتی ها را بلافاصله از آبهای سرزمینی ماخارج کنند."

توکیو معتقد است که چین و تایوان از دهه 1970 هنگامی که مشخص شد که منطقه سرشار از مواد معدنی است؛خواستار این جزایر بودند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ژاپن چین آبهای سرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایق هایی از جنس ملودی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران