Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:49:19 GMT

پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان یک تکلیف است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۲۸۶۸

پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان یک تکلیف است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: مسئولان شهرستان لنجان تمام تلاش خود را در زمینه رفع موانع تولید، توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها و ریل گذاری به جای کاغذبازی به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور اشتغال جوانان است از این رو مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر با نامگذاری سال، فرصت‌ها، چالش‌ها، کمبودها و موانعی که پیش‌روی دولت و ملت قرار دارد را به مسئولان گوش زد کرده و نقشه راهی را برای برون رفت از این چالش‌ها ترسیم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال به یکدیگر وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعاً اشتغالی نیز شکل نمی‌گیرد، افزود: رهبر حکیم انقلاب بر روی مسائلی چون اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و روند آن، توجه به ظرفیت داخلی، حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و… تاًکید داشته‌اند و برهمین اساس در یک دهه اخیر ضمن انتخاب نام‌های اقتصادی برای هرسال، صراحتاً راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور را بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولید داخلی می‌دانند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: دوران جوانی مقطع بسیار حساس و سرنوشت سازی در زندگی هر فردی است و چنانچه این دوره با هدف‌گذاری برای آینده‌ای همراه باشد قطعاً روزهای روشنی پیش روی جوان قرار می‌گیرد اما تغییر در الگوهای شغلی و اقتصادی سبب شده نسل جوان امروز دغدغه مهمی چون اشتغال را در مقابل خود احساس کند.

وی با بیان اینکه دغدغه تولید و اشتغال دغدغه اصلی مسئولان این شهرستان است، گفت: استفاده از توان بومی هر منطقه می‌تواند در تولید، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری تأثیر بسزایی داشته باشد و امروز شاهد آن هستیم جوانی دارای ایده با تولید مقره‌های برق که ظرفیت صادرات نیز دارد در مسیری گام برداشت که تعدادی از جوانان جویای کار را جذب کند.

محمدی اضافه کرد: کسانی که امروز در این مجموعه تولیدی مشغول فعالیت شده‌اند افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد بوده و استخدام این جوانان نشان از همت ایرانیان برای گشودن گره‌های زندگی افراد نیازمند جامعه دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان موفق کشوری فعالیت خود را با کسری و زحمت بسیار زیاد شروع کرده‌اند، تاکید کرد: باید توجه داشت که پرداختن به چالش‌های پیش روی نیازمندان جامعه علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، از میان برداشتن برخی نابرابری‌ها و بهبود سطح زندگی آنان را به همراه دارد و باید قدردان تلاش کارآفرینان و جوانان دارای ایده‌ای بود که در این مسیر حرکت می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیران باید جسارت و شهامت حل مسائل و چالش‌های پیش روی جوانان نخبه را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم تغییر در فضای موجود و ایجاد تحول در حوزه کسب و کار است چراکه تولید و ایجاد اشتغال کار بسیار دشواری است از این رو مسئولان شهرستان لنجان نیز باید با حمایت، کاهش بروکراسی اداری و.... مسیر حرکت تولیدکنندگان را هموار سازند تا با افزایش امید شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

وی با بیان اینکه برخی قوانین دست و پاگیر رمق تولیدکننده را گرفته است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییر برخی قوانین دست و پاگیر در راستای تولید ملی، رشد اقتصادی و درآمد هستند و قطعاً تحقق این مهم اتفاقات بسیار خوبی را در روند حمایت از تولیدکنندگان رقم خواهد زد.

محمدی پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان را یک تکلیف دانست و متذکر شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "تولید ملی اکسیر است" از این رو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده که ثمره آن برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است از این رو انتظار می‌رود مسئولان شهرستان لنجان تمام تلاش خود را در زمینه رفع موانع تولید، توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها، ریل گذاری به جای کاغذبازی و… به کار بگیرند.

کد خبر 586167

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان فرماندار لنجان رونق تولید اشتغال بيكاري نرخ بيكاري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسئولان شهرستان لنجان پیش روی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد