Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی بابل از مبارزه با بلاست برگ برنج در 6 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: محسن علی گل زاده با بیان اینکه بلاست مهمترین و نگران کننده ترین بیماری برنج است که موجب خسارت های شدید به مزارع برنج می شود، اظهار کرد: امسال با اختصاص 47 هزار و 530 هکتار شالیزار این شهرستان به کشت اول برنج، تاکنون مبارزه با بلاست برگ برنج در 6 هزار و 97 هکتار شالیزار بابل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: عملیات مبارزه با استفاده از 2 هزار و 830 کیلوگرم/لیتر سموم مصرفی شامل 2 هزار و 816 کیلوگرم بیم، ناتیوو، ویستا و 114 لیتر سم وین و فوجی وان صورت گرفت.
به گفته این مسوول بیماری بلاست برنج یک نوع قارج بیماری زای گیاهی است که به قسمت های هوایی بوته برنج حمله می کند و براثر این حمله، لکه های دوکی شکل خاکستری و سفید با حاشیه ای قهوه ای روی برگ ها ایجاد می شود که کاملا قابل رویت است.

علی گل زاده افزود: بلاست یکی از مخرب ترین بیماری های برنج است که می تواند جوانه یا گیاه را تا مرحله پنجه زنی از بین ببرد و موجب کاهش سطح برگ برای پرشدن دانه های برنج شده و عملکرد کلی محصول را به شدت کاهش دهد.

 وی در خاتمه یادآور شد: عوامل موثر در گسترش بیماری بلاست در گیاه برنج شامل عوامل محطیی حرارت، رطوبت، باد، باران و نور و عوامل تغذیه نیتروژن یا ازت، فسفر، پتاسیم و سیلیس است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مبارزه با بلاست برنج در 6 هزار هکتار شالیزار بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران