Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان گفت: بعد از آغاز به کار سامانه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، نزدیک به ۲۲۰۰ نفر از متقاضیان برای بررسی پرونده ثبت‌نام کردند. مرحله بعدی ثبت‌نام احتمالاً ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

دکتر "محمدحسین جهانگیری" مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ در شیوه‌نامه شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور ذکر شده است که اگر دستگاهی ظرفیت به‌کارگیری نیروهای رسمی و پیمانی را ندارد حداقل از ظرفیت نیروهای قراردادی می‌تواند استفاده کند و درواقع جذب نیروها به صورت قراردادی مازاد بر نیروهای رسمی و پیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شیوه‌نامه قید شده است که نخبگان می‌توانند به صورت‌های مختلف از جمله پیمانی و رسمی، قراردادی، پروژه‌ای و حتی به صورت امریه‌ سربازی به‌کارگیری شوند.

وی گفت: ما یک مصوبه‌ای درباره جذب و به کار‌گیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی داشتیم که مزایای آن از مصوبه اخیر بنیاد ملی نخبگان در سال 1400 بسیار کمتر بوده است و موضوع نگه‌داشت آن نیز در مصوبه سال 1390 تعیین و تکلیف نشده بود اما در مصوبه سال 1400 تکمیل‌شده همان مصوبه سال 1390 است که هم نقش سازمان امور اداری و استخدامی و هم نقش سازمان برنامه و بودجه پر‌رنگ‌تر شده است؛ در مصوبه سال 1390 همه چیز بر گردن بنیاد ملی نخبگان گذاشته شده است و بنیاد ملی نخبگان نیز بدون کمک این دو سازمان ذکر شده،‌ قادر نبوده است تا کار مفیدی را انجام دهد.

جهانگیری تصریح کرد: در مرحله اول ثبت‌نام 2200 نفر ثبت‌نام کردند و تعدادی از این افراد به سازمان امور اداری و استخدامی معرفی شدند و ما منتظر بودیم که سازمان این شیوه‌نامه را ابلاغ کند و این شیوه‌نام چند روزی است که ابلاغ شده و براساس همین ابلاغیه کارگروه‌های سایر افراد را نیز تشکیل می‌دهیم که تعیین و تکلیف شده و براساس آن به سازمان امور اداری و استخدامی معرفی می‌کنیم تا مراحل دیگر آن طی شود.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت:‌ احتمالاً‌ در هفته آینده مجدداً ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد. هرچند در مصوبه ذکر شده است که ما تا آبان‌ماه نباید ثبت‌نام داشته باشیم اما به خاطر نامه‌نگاری متقاضیان مبنی بر باز شدن فرایند ثبت‌نام، احتمالاً ظرف یک هفته تا 10 روز آینده ثبت‌نام‌ها را خواهیم داشت.

ثبت‌نام 1000 متقاضی در سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی/ مهلت ثبت‌نام تا 10 خردادسامانه "شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی" راه‌اندازی شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان بنیاد ملی نخبگان نخبگان در دستگاه های اجرایی بنیاد ملی نخبگان جذب نخبگان مصوبه سال شیوه نام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشر شده در یک پایگاه خبری اعلام کرد که رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، طی روزهای گذشته، یک پایگاه خبری در گزارشی تصویری با عنوان «تماشا کنید: ریاضت برای مردم/ ولخرجی دولت در اختصاص به نهادهای غیر پاسخگو»، سعی در القای پیامی غیر واقعی در خصوص رشد بودجه دستگاه‌های فرهنگی داشته است. درخصوص این گزارش نکات زیر قابل توجه است:


۱- برخی از ارقام ارائه شده در گزارش نادرست است؛ مانند بنیاد سعدی که اعتبار اضافه شده آن ۳۴ میلیارد عنوان شده، در حالی‌که ۱۲,۵ میلیارد تومان بوده است و یا بودجه اضافه شده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حتی با احتساب اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه، ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین اعتبارات اضافه شده مورد اشاره در گزارش برای شورای عالی حوزه‌های علمیه و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه نیز غیر واقعی است.


۲- رشد اعتبارات بودجه عمومی جدول (۷) دستگاه‌های اجرایی که در گزارش یاد شده به آنها اشاره شده به شرح جدول ذیل است.


همان‌طور که در جدول نیز قابل مشاهده است، رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است.


۳- درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است که علت آن حکم بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور است که بر اساس آن یک‌ درصد (۱ درصد) از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به موجب هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده تخصیص یافته است. 


۴- همچنین با توجه به اینکه کمک بودجه‌ای دولت به مؤسسات و نهادهای فرهنگی از طریق دستگاه‌های اجرایی اصلی است، بخش قابل توجهی از اعتبار در نظر گرفته شده ذیل دستگاه‌های اجرایی یاد شده به منظور کمک به مؤسسات و نهادهای مذکور بوده که در گزارش یاد شده به صورت نادرست به سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اضافه شده است. به عنوان نمونه هزار میلیارد تومان از اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان تبلیغات اسلامی از محل اعتبار بند (ب) تبصره (۱۳) لایحه بودجه سال جاری مربوط به صندوق توسعه قرآنی  و برای گسترش فعالیت‌های حفظ موضوعی قرآن کریم و تقویت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی کشور بوده که (بر اساس برنامه‌های ارائه شده) در اختیار آن صندوق قرار خواهد گرفت و جزء اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی نیست.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا