Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساماندهی مستندسازی اسناد و املاک دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مجموعه‌های زیر نظر این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، مرتضی فرخی درباره مستند سازی املاک دانشگاه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های جدی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تمرکز جدی بر بحث مستندسازی املاک این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: املاک وزارت علوم بعضی اوقات با توافقات واگذار شده و هنوز مستندسازی نشده‌ است، بنابراین با دستور وزیر علوم برنامه‌ریزی منسجمی در دفتر حقوقی این وزارتخانه در این حوزه انجام داده‌ایم که با کمک کمیسیون مستندسازی بحث مستندسازی اسناد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مجموعه‌های زیر نظر وزارت علوم را در سال جاری ساماندهی کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با استناد به تکالیف مندرج در ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مواد ۹، ۷، ۳ قانون حدنگار (کاداستر) مصوب ۱۲ بهمن ۹۳ و دادنامه مورخ ۲۸ آبان ۹۸ صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرآیند مستندسازی تمامی اموال غیرمنقول تحت اختیار خود و دریافت سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تحت بهره داری آن دانشگاه از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

فرخی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که با برنامه‌ریزی مدون، کارهای عقب افتاده از دوره‌های گذشته در این حوزه را با دقت تمام و سرعت به سرانجام برسانیم.

وی به تشکیل کارگروه تخصصی طرح‌ها و لوایح در وزارت علوم اشاره کرد و افزود: کارگروهی را به دستور معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری ایجاد کرده‌ایم که این کارگروه در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ایجاد شده‌است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: تمامی لوایحی که از طرف دولت قرار است در مجلس و کمیسیون تخصصی مطرح شود قبل‌ از هر چیزی کار کارشناسی آن در این حوزه لوایح بررسی شده و پس از کار کارشناسی برای دولت ارسال می‌شود.

فرخی افزود: در وزارت علوم علاوه بر اینکه لوایح حوزه‌های مرتبط آموزش عالی را در کارگروه تخصصی طرح‌ها و لوایح بررسی می‌کنیم، بحث تدوین برنامه هفتم توسعه را نیز در اولویت کاری این کارگروه قرار داده ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کارگروه تخصصی طرح‌ها و لوایح وزارت علوم با حضور نمایندگان معاونت‌های وزارت علوم با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با حوزه‌های آموزش عالی تشکیل شده‌است که جلسات آن به‌صورت مداوم حداقل دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود.

هدف این کارگروه بررسی و اظهارنظر کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایح مرتبط با آموزش عالی ارائه نظر و پیشنهاد جهت تهیه لایحه جدید یا استرداد لوایح، بررسی و اظهارنظر در مورد لوایح بودجه سنواتی، بررسی و اظهارنظر کارشناسی درمورد طرح‌ها و لوایح در دستور کار دولت و مجلس است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، ثبت اسناد و املاک ، فرخی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ثبت اسناد و املاک فرخی حقوقی و امور مجلس وزارت علوم طرح ها و لوایح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد