Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مؤذنی در نشست تخصصی «مسیر تحول ۲؛ دانشگاه، قانون و منطق حکمرانی» در دانشگاه شیراز گفت: این نشست با هدف برقراری ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه به ویژه در حوزه علوم انسانی در حال برگزاری است.

او گفت: قرابت دانشگاه‌ها با بدنه جامعه از ضروریات انکارناپذیر است و مسائلی که این روزا در سطح جامعه شاهد آن هستیم نشان می‌دهد تا زمانی که مسئله علوم انسانی در جامعه سامان پیدا نکند، مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه شیراز گفت: بنابراین اهمیت حوزه علوم انسانی واضح و آشکار است و اگر بخواهیم به صورت زیربنایی و مبنایی مشکلات را حل کنیم، باید به این حوزه توجه خاص و ویژه کنیم.

مؤذنی گفت: حوزه حقوق و قضایی، مجموعه کلیدی حوزه علوم انسانی است که امید است با یک نگاه جدید در این حوزه شاهد تحولات مثبت باشیم.

او گفت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب انتظار است که در حوزه مسائل حقوقی و قضایی متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی و مقتضیات فرهنگی کشور پیش رویم.

موذنی گفت: وجود یک سیستم اداری سالم از انتظار طبیعی و اولیه نظام حمهوری اسلامی است که بخشی از آن به انتخاب نیرو‌ها و کارمندان ادرای بر می‌گردد، باید برنامه ریزی‌ها و ساز و کار‌ها به نحوی باشد که بهترین و ذی صلاح‌ترین و شایسته‌ترین افراد به عنوان کارمندان دولت به کار گرفته شوند، اما متاسفانه در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: بخشی هم به نظارت بر عملکرد کارمندان باز می‌گردد که مربوط به حوزه حقوقی و قضایی است.

او به لزوم شکل گیری پیوست فرهنگی در جرائم قضایی هم تاکید و گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که همه جرائم و احکام قضایی دارای پیوست باشند و از نظر ماهوی، ماهیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند، چرا که با تحقق این مهم، بستر رشد جامعه هموار می‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز؛ حقوق فضای مجازی، حقوق مالکیت فکری، حقوق فعالیت‌های اقتصادی حقوق شرایط تحریم، اورژانس قضایی، حقوق بین‌الملل و پژوهش‌های بین رشته‌ای برای پیشگیری از وقوع جرم را از موضوعات جدیدی عنوان کرد که این روز‌ها در حوزه قضایی مطرح است.

مؤذنی گفت: دانشکده حقوق در این حوزه رسالت مهم و سنگینی بر عهده دارد و بناست که فعالیت‌هایی در موضوعات فوق ارائه دهد که البته این مهم مستلزم ارتباط نزدیک مراکز علمی و دانشکده‌های حقوق با مسئولینی است که در تصمیم سازی‌ها نقش دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز پیوست فرهنگی جرائم قضایی دانشگاه شیراز علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد

محمدرضا یاری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : پس از درخواست مقامات قضایی از مأموران پلیس درخصوص دستگیری یکی از محکومین جرایم اقتصادی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با دریافت این گزارش، مأموران انتظامی کرمانشاه تحقیقات همه‌جانبه خود را برای دستگیریگی فرد تحت تعقیب آغاز کرده و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محله شهرک ژاندارمری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مأموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه فرد تحت تعقیب و هماهنگی با مقام قضایی، وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه محکوم علیه، به جزای نقدی بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در محاکم قاضی تهران محکوم و تحت تعقیب قرار داشته، خاطرنشان کرد: این فرد تحویل مراجع قضایی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس