Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بیت‌الله برقراری در نشست هم‌اندیشی در روستای سنگ‌نیشت سوادکوه اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مجموعه بزرگی است که در حوزه معیشت و اشتغال با ۸۰ درصد مردم کشور ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما جمعیت کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و همچنین جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، افزود: یک سوم جمعیت کشور که حدود ۳۰ میلیون نفر است جامعه هدف ما در صندوق بیمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه باید با نگاه جهادی و انقلابی به مشکلات مردم رسیدگی کرد، گفت: اگر مدیری تفکر خدمت به مردم داشته باشد بر اساس فکر و اندیشه خود عمل می‌کند و هر چقدر با تفکر آموزه‌های دینی مدیریت کنیم مسائل و مشکلات بهتر مرتفع می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری بر عدالت محوری تاکید دارند و باید در زمینه عدالت و فسادستیزی اقدامی جدی انجام شود.

برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور برای بسیاری از مردم جامعه هدف شناخته شده نیست، ادامه داد: اصل ۲۱ قانون اساسی تاکید دارند که افراد جامعه هدف خود تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این صندوق بیمه ۱۷ سال است در کشور فعالیت دارد، گفت: کارفرمای اصلی این صندوق بیمه دولت است که در هشت سطح تعریف شده و هر بیمه شده با حداقل ۵۰ هزار تومان بیمه می‌شود و دو برابر آن را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: بیمه شده پس از فوت و یا بازنشسته مستمری تعلق می‌گیرد و همچنین بیمه شده‌ای که در حین کار دچار صدمه شد بیمه از کار افتادگی می‌گیرد.

به گفته برقراری، اگر فرد کشاورز، روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار نگیرند در آینده با فقر سالمندی مواجه خواهیم شد و هزینه‌ای فراوان بر فرد بیمه نشده بر اثر بیماری و سالمندی تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بیمه تکمیلی به افراد بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس نرخ تورم در جلسه هیات مدیره پیشنهاد و دفاع کردم که ۴۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود که در این راستا تلاش می‌کنم این اقدام انجام شود همچنین سطوح درآمدی را برای اولین بار ۶۰ درصد افزایش دادیم که چنین اقدامی بی‌سابقه بوده است.

برقراری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار داده شد، گفت: امسال نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار می‌دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیمه بیمه روستائیان عشایر بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر صندوق بیمه جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند