Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه مجتمع پترو شیمی گچساران در ایجاد اشتغال این شهرستان نقش مهمی دارد گفت: با توجه به اینکه ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمدتولید می‌شود امید است صنایع پایین دستی این طرح ملی هر چه سریعتر در شهرستان راه اندازی شود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در بازدید از پتروشیمی گچساران افزود: بسیار خرسندم که پس از گذشت بیش از ۲۰ سال شاهد ساخت یک طرح بسیار بزرگ و تاثیرگذار در صنعت و تولید کشور و در منطقه نفت خیز گچساران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی گچساران که وظیفه آن تبدیل اتان به پلی اتیلن است از هدر رفت خوراکی تولیدی در پتروشیمی بید بلند جلوگیری می‌کند، که این دغدغه همواره از دوران دفاع مقدس تا زمانی که ما در قرارگاه سازندگی بودیم برایمان وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌ای تولیدی در بید بلند فقط در آلودگی هوا تاثیر گذار بود گفت: بیش از ۶۰ میلیارد دلار از سرمایه کشور در حال از بین رفتن بود که با طراحی متخصصان داخلی این پتروشیمی راه اندازی و از هدر رفته چنین سرمایه عظیمی در کشور جلوگیری شد.

قالیباف تصریح کرد: با بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران علاوه بر ایجاد اشتغال در رونق و صنایع زیر دستی و دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود حداقل ۲۰ درصد از صنایع نفت و گاز کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد، امید است این طرح ملی هرچه سریعتر و در دهه فجر به بهره برداری رسد.

قالیباف بیان کرد:پتروشیمی گچساران به دست متخصصان داخلی با توجه به تحریم‌ها یک کار بسیار بزرگ و جهادی است.

محمدباقر قالیباف و هیات همراه صبح امروز (سه شنبه ۱۴ تیرماه) در جریان برنامه نظارت ستادی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع پتروشیمی گچساران بازدید به عمل آوردند.

وجود ذخایر عظیم نفتی در گچساران باعث شده داشتن صنایع پایین دستی و مرتبط با نفت بتواند گره اقتصادی شهرستان‌های گچساران و شهر‌های اطراف را باز کند. در سال‌های ابتدایی این پروژه کمبود اعتبار و پس از آن تحریم‌های کشور، مشکلات زیادی را گریبانگیر این پروژه اقتصادی کرد، اما علی رغم تمامی مشکلات، با تغییرات مثبتی که توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مدت کوتاه اخیر ایجاد گردید، تیم جدید مدیریتی پتروشیمی گچساران با بازنگری و بهبود فرایند‌های عملیاتی و همچنین با برنامه ریزی استراتژیک و سازماندهی دقیق امکانات و منابع موجود، راه‌های ناهموار بسیاری را هموار ساخته و با تلاش و همدلی تمامی کارکنان این شرکت، رونق پایدار به این پروژه ملی بازگشته است.

این طرح در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار در حال فعالیت بوده و تأمین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله ۲۸ اینچی در ۱۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر و خوراک آن از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین خواهد شد.

محصولات طرح پتروشیمی گچساران یک میلیون تن در سال اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن در سال C ۳+ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی پتروشیمی گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی