Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری خبر داد و گفت: عاملان تولید و انتشار محتوای کودک آزاری در فضای مجازی که موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده بودند، با تلاش کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر پایش و رصدهای انجام گرفته در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا کلیپی را که در آن افرادی با ترغیب پسر بچه خردسالی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر از وی اقدام به فیلم برداری می‌کردند، مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با انتشار گسترده فیلم کودک آزاری در سطح رسانه‌ها و جریحه دار شدن احساسات عموم مردم  و حجم بالای گزارشات کاربران در فضای مجازی مبنی بر رسیدگی و برخورد با عاملان تولید و انتشار فیلم مذکور، پلیس فتا حسب وظایف خود رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستورات لازم پیرامون موضوع پرونده قضایی برای فرد یا افراد دخیل در تولید و انتشار کلیپ کودک آزاری تشکیل شد.

محمودی افزود: پس از اقدامات فنی و تخصصی توسط افسران سایبری پلیس فتا، مخفیگاه متهمان در سطح استان شناسایی و بلافاصله در یک عملیات سریع و موفق، مجرمان سایبری دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی گفت: پس از دستگیری متهمان و اخذ اظهارات آن‌ها مشخص شد عاملان تولید و انتشار کلیپ استعمال دخانیات پدر کودک بود.

وی گفت: پس از ابراز ندامت و پشیمانی متهمان پرونده از اعمال خود که موجب آزرده خاطر شدن عموم هموطنان شده بودند، پرونده قضایی آن‌ها تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تولید و انتشار کلیپ‌های آزار و اذیت کودکان و یا سایر محتوای غیرقانونی موجب تشویش اذهان عمومی و آزرده خاطر شدن هموطنان شوند پلیس فتا با قاطعیت در چهارچوب قانون با این افراد برخورد خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهید.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی