Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صالحی گفت: بر طبق آمار منتشر شده از سوی فائو، برای تولید بیشتر غذا و تولیدات کشاورزی باید زمین‌های کشاورزی افزایش یابد، اما در کل کره زمین اراضی با قابلیت کشت و کار کاهش یافته و به تنها ۱۰ درصد رسیده است، که پیوند نشاء می‌تواند این مهم را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ رضا صالحی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و متخصص پیوند سبزی‌ها و کشت‌های هیدروپونیک پیش از ظهر امروز در حاشیه اولین گردهمایی گلخانه‌داران این استان، اظهار کرد: پیوند سبزی یک تکنولوژی است که در جهان جای خود را باز کرده و در ایران هم یک پیشینه 25 ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: هم در بخش ترویج و هم در بخش تولید در حوزه پیوند سبزی توانسته‌ایم اقداماتی انجام دهیم، با سرمایه‌گذار و بخش خصوصی نیز برنامه‌هایی اجرا شده تا این روش فناور در کشور و در بین گلخانه‌‍داران به خوبی توسعه پیدا کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: علت ورود به بحث نشاء پیوندی این است که چالش‌های زیادی در حوزه گلخانه‌ها در کشور داریم که مهم‌ترین آن آب، آلودگی‌های خاک، دماهای بیش از حد، تغییرات اقلیمی و... است، همه این موارد باعث شده است تا تولید گلخانه‌ها با کاهش عملکرد مواجه شود.
 
صالحی عنوان کرد: راهکار فعلی برای برون رفت از چالش‌های گلخانه‌ها که در جهان وجود دارد نتوانسته این مشکلات را حل کند ولی راه میانبر، اجرایی و دقیق که بتواند همه این مشکلات را حل کند این است که گیاه حساس را با یک گیاه مقاوم پیوند بزنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: این روش پیوند جوابگو بوده است به همین دلیل است که بخش زیادی از گیاهان در گلخانه‌ها با نشاء پیوندی هستند، در ایران متاسفانه تولیدکننده نشاء پیوندی نداریم و دولت باید بخشی از فعالان در عرصه گلخانه‌داری را به سمت تولید نشاء پیوندی هدایت کند.
 
متخصص پیوند سبزی‌ها و کشت‌های هیدروپونیک اضافه کرد: در زمینه پیوند نشاء بحث دیگر اختیار نیست بلکه اجبار است و باید سریعا به سمت این نوع کشت در گلخانه‌ها پیش برویم.
 
صالحی بیان کرد: بر طبق آمار منتشر شده از سوی فائو، برای تولید بیشتر غذا و تولیدات کشاورزی باید زمین‌های کشاورزی افزایش یابد، اما در کل کره زمین اراضی با قابلیت کشت و کار کاهش یافته و به تنها 10 درصد رسیده است، که پیوند نشاء می‌تواند این مهم را جبران کند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نشاء پیوندی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نشاء برنج در گیلان

(تصاویر) نشاء برنج در گیلان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند