Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:56:43 GMT

7 فرصت برای کشاندن بیشتر گردشگران به کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۹۷۵

7 فرصت برای کشاندن بیشتر گردشگران به کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون گردشگری استان کرمانشاه، تابستان امسال هفت فرصت برای جذب بیشتر گردشگران به کرمانشاه در پیش است.

علی صابر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحرک دوباره حوزه گردشگری بعد از حدود دو سال رکود، اظهار کرد: در این میان هرکدام از استانهای کشور در تلاشند تا با رویدادسازی و یا حضور در رویدادهای مختلف زمینه معرفی بیشتر استان خود را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این میان استانی که بتواند بیشترین تبلیغات و معرفی را داشته باشد، می تواند گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه به برنامه ریزی انجام شده در گردشگری استان در این رابطه اشاره کرد و گفت: تابستان امسال چند فرصت خوب برای معرفی بیشتر کرمانشاه در پیش داریم که در تلاشیم بیشترین بهره را از آنها ببریم.

وی حضور در دو رویداد ملی را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: جشنواره ملی کوچ عشایر از 19 تا 23 تیر در شهر یاسوج برگزار می شود و از آنجایی که کرمانشاه از جمله استانهای مهم کشور در بحث کوچ نشینی عشایر است، لذا این جشنواره فرصتی برای  معرفی گردشگری عشایری استان محسوب می شود.

صابر اضافه کرد: رویداد دیگر، نمایشگاه بزرگ صنایع  دستی و گردشگری در شهر تهران است که از 28 تا 31 تیر برگزار خواهد شد و تلاش می شود که گردشگری کرمانشاه ظرفیت های خود را  در این نمایشگاه به خوبی نشان دهد.

وی به ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های مهم کرمانشاه در حوزه گردشگری، بحث تنوع غذایی استان است، بگونه ای که یکی از غنی ترین استان های کشور در این زمینه هستیم.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته بیش از 50 غذای بومی استان کرمانشاه شناسایی شده و تعدادی هم به ثبت ملی رسیده و بنا داریم تعداد قابل توجهی دیگر از آنها را در فهرست آثار ملی کشور قرار دهیم.

به گفته این مسئول، اواخر این هفته مراسم پلاک کوبی کرمانشاه جهانشهر خلاق خورک به همت شهرداری برگزار خواهد شد که در قالب یک رویداد می توان داشته های کرمانشاه را در این بخش معرفی کرد.

وی از در پیش بودن همایش بین المللی هورامان در 25 و 26 تیرماه هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی هورامان در سال گذشته تلاش داریم تا قابلیت های گردشگری این منطقه را بیشتر معرفی کنیم و میزبان گردشگران داخلی و خارجی بیشتری باشیم.  

صابر از میزبانی کرمانشاه در برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حسینی هم به عنوان یک رویداد مهم برای حوزه گردشگری استان یاد کرد و گفت: از آنجایی که در این رویداد تعداد قابل توجهی میهمان خارجی حضور دارند، فرصت مناسبی است که ظرفیت های گردشگری کرمانشاه را به آنها بشناسانیم تا پس از بازگشت به کشورهایشان به عنوان سفیرانی فرهنگی برای ما باشند.

معاون گردشگری استان به در پیش بودن رویداد بزرگ اربعین در اواخر تابستان امسال هم اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی حدود یک ماه، با ورود سیل عظیمی از جمعیت به استان روبرو خواهیم بود که هرکدام از آنها می توانند، یک ظرفیت برای کشاندن گردشگران به کرمانشاه باشند.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی ها امسال حدود پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور خواهند داشت که به نظر می رسد حدود سه میلیون نفر از  آنها از کرمانشاه عبور کنند، لذا برای بهره هر چه بیشتر از این فرصت برای گردشگری استان در حال برنامه ریزی هستیم.

صابر در ادامه بااشاره بهبود وضعیت گردشگری استان، عنوان کرد: خوشبختانه پس از چند سال این روزها شاهد شرایط بهتر گردشگری در استان هستیم، بگونه ای که در حال حاضر برخی از مراکز اقامتی استان با استقبال خوب مسافران تابستانی مواجه شده اند که قابل مقایسه با گذشته نیست.  

وی ادامه داد: از آنجایی که برخی از مسافرین تابستانی هم ترجیح می دهند شب ها را در پارک ها اقامت داشته باشند، بنابراین تلاش کرده ایم تا با بهره گیری از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی و نیز توزیع بروشور در میان آنها، زیبایی های کرمانشاه را به آنها بشناسانیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري رویداد گردشگری کوچ عشایر نمايشگاه همايش اورامانات گردشگری غذا معاون گردشگری استان اشاره کرد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، ۱۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلان در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران ستون فقرات توسعه پایدار جامعه و در واقع محور اصلی جهش تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۷۵ کارگاه اقتصادی در استان، افزود: این موضوع در راستای برقراری عدالت فردی و منتج‌شدن اکثر کارگران از مزد و مزایای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل در استان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای بالا بردن ضریب ایمنی و بهداشت کار و با انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی کار در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار استان کاهش یافته است.

احمدی با بیان اینکه نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار در دولت سیزدهم در کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با انجام ۹ هزار مورد بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه، توسط بازرسین کار استان، در استان کرمانشاه ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار، کاهش داشته است.

وی با اشاره به استقرار نظام‌های حقوقی و قضائی در قالب هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی با تأکید بر حاکمیت بخشیدن به رویه‌سازی در حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با استقرار ۳۲ مرجع رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی و با صدور ۷ هزار رأی توسط مراجع حل اختلاف، خوشبختانه ۳۰ درصد از آرا صادره به صورت سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به طراحی و استقرار سامانه جامع روابط کار و الکترونیکی کردن خدمات مربوطه در راستای تسریع خدمت به جامعه کار و تولید، تاکید کرد: تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری به صورت الکترونیکی است و در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ درخواست در استان کاملاً الکترونیکی وصول شد.

احمدی با اشاره به رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلان در تعاونی‌ها، ادامه داد: در سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، تعداد ۱ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلین در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه تعاون در سال گذشته به ریاست استاندار عنوان کرد: تعاونی‌های استان در سال گذشته توانستند ۶۳ میلیون دلار صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه داشته باشند که علاوه بر فروش محصولات خود، توانستند باعث ارزآوری به کشور را داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر پیاده‌سازی نظام جامع اطلاعات بازار کار و ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در کشور، گفت: با ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در سال گذشته، ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت نام شده در سامانه، توسط واحدهای اقتصادی استان به‌کارگماری شدند.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی به صورت آنلاین در بستر درگاه ملی مجوزها در استان صادر شد، افزود: در حمایت از این مجوزها ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان با پیش بینی ۱۵۰۰ فرصت شغلی جذب شد.

وی با اشاره به جذب هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در استان، افزود: این تسهیلات از منابع مختلف اعتباری از قبیل، بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری، تسهیلات مشاغل خانگی و دیگر منابع اعتباری اشتغال‌زا در استان بوده است.

کد خبر 748370

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران