Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:21:46 GMT

رقابت با شرکت‌های بزرگ با تکیه بر جهاد ساخت داخل

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۹۷۹

رقابت با شرکت‌های بزرگ با تکیه بر جهاد ساخت داخل

ایسنا/زنجان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، گفت: رقابت ایران‌ترانسفو با شرکت‌های بزرگ در منطقه با همت و جهاد ساخت داخل میسر می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت ایران‌ترانسفو بهزاد ظهیری روز گذشته (۱۳ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده گروه صنعتی ایران‌ترانسفو، افزود: با وجود محدودیت‌ها، ایران‌ترانسفو توانسته به عنوان یک رقیب کیفی و قیمتی برای شرکت‌های بزرگی چون siemens ، abb و Elin در مناقصات کشورهای منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای گروه در سال گذشته، به چالش‌های عمده‌ای که شرکت‌های تولیدی با آن مواجه هستند، اشاره کرد و ادامه داد: از چالش‌های بزرگ گروه صنعتی ایران‌ترانسفو معضل نقدینگی ناشی از حجم بالای مطالبات از کارفرمایان بوده که در این میان حذف فرصت‌های قانونی تهاتر بدهی‌های شرکت به بانک‌ها و بدهی مالیاتی از محل مطالبات از دولت در قانون بودجه امسال، این چالش را تشدید خواهد کرد که با تدابیر اندیشیده شده، از جمله انتشار اوراق مرابحه و همکاری خوب بانک‌های عامل و افزایش صادرات به منظور کسب منابع ارزی مورد نیاز این موضوع مدیریت خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: همچنین وضعیت تحریم و نبود امکان استفاده از سوئیفت، یکی دیگر از این چالش‌ها است که باعث بالا رفتن هزینه‌های خرید مواد اولیه و به تبع آن بالا رفتن قیمت نهایی محصول می‌شود. طولانی شدن فاصله زمانی از ثبت سفارش تا تخصیص ارز نیمایی و لزوم بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات علی‌رغم نیاز چند برابری به ارز در این گروه صنعتی برای واردات مواد اولیه و نیز نبود تعرفه برای ترانسفورماتور در مناطق آزاد، از دیگر مشکلاتی در این زمینه است.

ظهیری اضافه کرد: اما با همه این کاستی‌ها و تلاش شبانه‌روزی متخصصان و پرسنل و نیز راهکارهای اندیشیده شده توسط مدیران ارشد گروه و حمایت راهبردی هیئت‌مدیره و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد خودکفایی و نگاه به داخل، گروه صنعتی ایران‌ترانسفو توانست در مورد تولید مهم‌ترین اقلام تولید ترانسفورماتور که عبارتند از روغن، ورق هسته و تب چنجر به دستاوردهای مهمی نائل شود، به طوری که تولید روغن ترانسفورماتورهای فوق‌توزیع و قدرت به میزان صد درصد داخلی‌سازی شد که ضمن صرفه‌جویی ارزی سالانه، کشور را به عنوان یکی از کشورهای انگشت‌شماری که دانش تولید این محصول را دارد، در جهان معرفی کرد که افتخار بزرگی برای همه ایرانیان است.

وی ادامه داد: در مورد ورق هسته نیز با پیگیری جدی وزیر نیرو و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفاهم‌نامه مربوطه امضا و برنامه به صورت زمان‌بندی شده و به نحو بسیار مطلوب با محوریت سازمان ایمیدرو و فولاد مبارکه در حال انجام است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: در مورد تب چنجر نیز با هماهنگی‌های خوبی که با شرکت ساتکاب به عمل آمده، به زودی مجوزهای لازم اخذ و با ساخت داخل کردن آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام مصرفی در ترانسفورماتورها گام بلندی در راستای خودکفایی برداشته خواهد شد.

ظهیری افزود: با ساخت داخل کردن این سه قلم می‌توان گفت که پس از بیش از نیم قرن صنعت ترانسفورماتورسازی کشور به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است.

مدیرعامل ایران‌ترانسفو با اشاره به اینکه پارسال اولین سالی بود که همه مجامع شرکت‌های زیرمجموعه قبل از پایان سال برگزار شده است، گفت: این امر موجب شفافیت کامل در صورت‌های مالی تلفیقی در شرکت مادر شده است.

تحقیق و توسعه یکی دیگر از مواردی بود که عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ترانسفو به عنوان یکی از راهکارهای مهم شکوفایی از آن نام برد و عنوان کرد: در یک جمله می‌توان گفت که هیچ کشوری دانش فنی در اختیار ما قرار نمی‌دهد ولی به برکت تلاش و کوشش همکاران و با وجود محدودیت‌ها، ایران‌ترانسفو توانسته است به عنوان یک رقیب کیفی و قیمتی برای شرکت‌های بزرگی چون siemens ، Abb و Elin و سایر شرکت‌های خارجی در مناقصات کشورهای منطقه باشد که نتیجه این خودباوری و تلاش موجب تحقق برنامه صادرات پنج برابری نسبت به سال قبل در سال‌جاری خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در ادامه این مجمع با  اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه مدیرعامل این شرکت، اظهار کرد: عملکرد شرکت در همه حوزه‌ها علی‌رغم وابستگی بالای تامین مواد اولیه با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی مواد اولیه و نوسانات ارزی بسیار خوب بوده است.

کارگرزاده با یادآوری اینکه حسابرس و بازرس قانونی شرکت، قبل از اقدام به قرائت گزارش، به حذف تعدادی از بندهای مهم پارسال در گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد، گفت: این اتفاق حاکی از افزایش سطح کیفی عملکرد شرکت و شفافیت در حساب‌ها بوده است.

گفتنی است، شرکت ایران‌ترانسفو در سال گذشته رشد فروش ۵۳ درصدی در گروه و ۲۵ درصدی در شرکت اصلی و نیز رشد ۶۶ درصدی صادرات در گروه و افزایش ۲۹ درصدی در سود خالص گروه و ۳۶ درصدی در شرکت اصلی، همچنین کاهش دوره وصول مطالبات در گروه را رقم زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان ایران ترانسفو گروه صنعتی ایران ترانسفو هیئت مدیره مواد اولیه ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود

رئیس حوزه مهندسی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تاکنون با اصفهان پروژه مشترکی نداشته‌ایم اما شرایط را فراهم می‌کنیم که بتوانیم دستاوردهایی که طی سال‌های گذشته داشته‌ایم با مترو اصفهان به اشتراک بگذاریم و تجارب خود را برای استفاده در متروی اصفهان ارائه کنیم.

سعید نورین‌مقدم با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضورش در این نمایشگاه که به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شده است، اظهار کرد: قرار است در این نمایشگاه دستاوردهای حوزه شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در زمینه ساخت داخل به سایر متروها معرفی شود تا بتوانند از این دستاوردها که طی چند سال گذشته به دست آورده‌ایم، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد کارهای بسیار بزرگ و خوبی در زمینه ساخت داخل و مهندسی معکوس انجام شده است، افزود: امیدواریم سایر شهرها و سایر متروها نیز بتوانند از این دستاوردها استفاده کنند.

رئیس حوزه مهندسی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: با توجه به زحماتی که دوستان در حوزه‌های مختلف کشیده‌اند، می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم در تمام حوزه‌های ساخت داخل و مهندسی معکوس فعالیت داشته‌ایم و در حال حاضر تمام قطعاتی که در گذشته از خارج کشور امین می‌شد، وارد بحث ساخت داخل و مهندسی معکوس می‌شویم و تاکنون توانسته‌ ایم بیش از ۲۰۰ قطعه را مهندسی معکوس و ساخت داخل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این موضوع تعدادی از تجهیزات موردنیاز ما، تسترها و سایر تجهیزات را مهندسی معکوس کرده یا طراحی کرده‌ ایم یا ساخته‌ایم، ادامه داد: ۳۰ تجهیز نیز در حوزه حمل‌و نقل ریلی در زمینه آن چیزی که موردنیاز بوده است، ساخته‌ ایم و در حال حاضر از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

نورین‌مقدم با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری کار کرده‌ایم، در حوزه ناوگان، تأمین توان و سایر حوزه‌های مربوط به بهره‌برداری فعالیت داشته‌ایم، تاکید کرد: دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ ایم و امیدواریم بتوانیم این دستاوردها را به سایر متروها ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکنون با اصفهان پروژه مشترکی نداشته‌ایم اما شرایط را فراهم می‌کنیم که بتوانیم دستاوردهایی که طی سال‌های گذشته داشته‌ایم با مترو اصفهان به اشتراک بگذاریم و تجارب خود را برای استفاده در متروی اصفهان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکنون با اصفهان پروژه مشترکی نداشته‌ ایم اما شرایط را فراهم می‌کنیم که بتوانیم دستاوردهایی که طی سال‌های گذشته داشته‌ ایم با مترو اصفهان به اشتراک بگذاریم و تجارب خود را برای استفاده در متروی اصفهان ارائه کنیم.

کد خبر 750199

دیگر خبرها

  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ