Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@12:44:48 GMT

امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۹۸۵

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

به گزارش بازارنیوز "پیمان حدادی" امروز (سه‌شنبه) به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به‌صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود این سهام برای فروش در اختیار مردم قرار بگیرد، مسوولان ارزش ریالی سهام عدالت که نفری ۵٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومان بود را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کردند.

مشاور رییس سازمان بورس با بیان اینکه هدف سیاست‌گذار در  سال ٨۵ که تصمیم به ارائه سهام عدالت به مردم گرفت، ارائه سود و منفعت به مردم بود، گفت: سهام عدالت جزو سهام ارزنده بازار است و در طول تاریخ مردم به صورت هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند؛ بنابراین تحت تاثیر چنین مساله‌ای مردم باید به طور حتم اقدام به نگهداری سهام در اختیار خود کنند.

وی ادامه داد: سهام عدالت به حدی ارزنده است که مردم در سال گذشته به اندازه ارزش اسمی سهم، سود دریافت کردند، بدین صورت که افراد دارای سهام یک میلیون تومانی معادل ارزشی اسمی یک میلیون تومان سهم دریافت کردند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند.

مشاور رییس سازمان بورس تاکید کرد: ارزش سهام عدالت از آذرماه ۹۶ و از زمان تخصیص سهام به مردم تاکنون بیش از ۲۵ برابر شده است و اکنون ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان است؛ همچنین بازدهی آن به شکلی بوده است که حتی از نظر تورمی هم بازدهی آن با رشد بسیار خوبی همراه شده است.

وی ادامه داد: ماهیت سهام عدالت به این صورت است که مردم نباید به هیچ عنوان اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند و با نگهداری این سهام از سایر مزایای آن از جمله توثیق سهام و دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، با توجه به چنین مساله‌ای باید هر اقدامی را به منظور تشویق مردم در راستای نگهداری سهام خود در بازار انجام داد.

حدادی افزود: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

/ایرنا

برچسب ها: سهام عدالت ، فروش سهام عدالت ، بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RnG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت فروش سهام عدالت بورس فروش سهام عدالت سهام عدالت میلیون تومان سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 847114 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت