Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@13:49:52 GMT

بازی با اشتغال روستاییان ظلم است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۲۱۸

بازی با اشتغال روستاییان ظلم است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی روز سه شنبه در همایش دهیاران شهرستان مشهد در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود: برق، آب و تلفن جزو نیازهای درجه ۲ روستاییان محسوب می شود چرا که روستاها قبلا نیز بدون بهره داشتن از این امکانات به صورت آباد فعالیت داشتند، زیرا دغدغه و نیاز اصلی روستاها درآمد پایدار و معیشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اداره منابع طبیعی چرای دام را در برخی مناطق ممنوع اعلام کرده است و در شرایطی که دامداری شغل آبا و اجدادی روستاییان بوده، اکنون با قُرق و منع چرای دام مواجه شده اند و حال آنکه همان مراتع برای چرا به دامدارانی از دیگر استانها واگذار می شود و این مساله دامداری روستاها را  مختل کرده است. امام جمعه مشهد افزود: اینگونه قراردادها و مقررات، آسایش را مردم روستاها گرفته است، این گونه برنامه های غلط و ندانم کاری ها بعضا معیشت را در یک روستای ۵۰۰ ساله از بین می برد و ضروری است جهاد کشاورزی و دیگر دستگاهها موضوع را بررسی کنند تا روستاییان مظلوم واقع نشوند. وی با تاکید بر لزوم ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در روستاها گفت: رفع مشکلات اصلی روستاها از حوزه مدیریت استان خارج است و باید توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود و باید مساله تامین شغل پایدار در روستاها و اشتغال متناسب با فرهنگ روستاییان مد نظر قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در برخی روستاهای مشهد اختلاط اجتماعی ساکنان بومی با مهاجران خارجی به صورتی درآمده است که بافت اصلی و همگن روستاهای شرقی را برهم زده است و بعضا دیده می شود که جامعه روستایی بافت صمیمی و یکدست خود را از دست داده است. آیت الله علم الهدی گفت: این عارضه اجتماعی نتیجه تحولات سیاسی در کشور همسایه است و البته دخالت دستگاههای اجرایی در آن نیز کار صحیحی نیست و نه تنها کار را به نتیجه نمی رساند که بر دامنه مشکلات می افزاید. وی گقت: در این خصوص باید خود روستاییان با حرکتی جهادی، اقدام کرده و از فروش خانه و زمین خود به افرادی که با فرهنگ آنان بیگانه هستند، پرهیز کنند تا بافت روستاها به هم نخورد و پیامدهای نامطلوب آن گریبانگیر آنان نشود. امام جمعه مشهد در خصوص کوچ روستاییان به شهرها، گفت: شما روستاییان باید در داخل خود مدیریت داشته باشید، یقینا هجرت یک خانواده از مرکز فرهنگی روستا و حضور در فضای غریبه حاشیه شهر، زندگی باارزشی را برای شما رقم نخواهد زد. وی تاکید کرد: باید به مردم روستا تفهیم شود که این هجرت نباید صورت گیرد تا چهره فرهنگی و اجتماعی روستا به هم نریزد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی اشتغال روستاییان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
جمشید شایانفر افزود: بیمه شدگان مذکور نیازنیست که تمدید پوشش بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.


دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد