Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی‌شده همچنان معتبر استاخبار پولی مالی_ بیمه مرکزی طی اطلاعیه‌ای در خصوص برخی شبهات در فضای مجازی اعلام کرد، بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی‌شده همچنان معتبر است. در پی برخی شبهه‌افکنی‌ها و انتشار اخبار نادرست در رسانه‌های مجازی مبنی بر عدم اعتبار رانندگانی که تاریخ اعتبار گواهینامه‌های آنان سپری شده، اطلاعیه‌ای از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه آمده است:
برخی از فعالان فضای مجازی با استناد به ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این شائبه را مطرح کرده اند که در صورت سلب اعتبار گواهینامه به دلایلی نظیر گذشتن از حد نصاب نمره منفی یا تاریخ انقضای آن اعتبار بیمه نامه نیز منقضی می‌شود که چنین ادعایی صحت ندارد.
بر اساس این اعلامیه صرفاراننده مسبب حادثه فاقد گواهینامه رانندگی در ماده ۱۵ قانون بیمه اجباری مشمول بازیافت خسارت است و سایر موارد مرتبط باگواهی نامه مثل انقضای مدت اعتبارگواهی نامه مشمول این حکم نیست.
ضمنا فقدان تناسب گواهی نامه بانوع وسیله نقلیه نیز مشمول حکم ماده ١۵ و از موارد بازیافت کل خسارت از مسبب محسوب میگرددبااین توضیح که فاقدین گواهی نامه پایه یک نمیتوانندبا وسایل نقلیه‌ای که رانندگی با آن‌ها مستلزم داشتن گواهی نامه پایه یک است رانندگی نمایندو در صورت ارتکاب و وقوع خسارت کل خسارت از ایشان بازیافت می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 عملکرد صنعت بیمه در سال 1401 بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد