Web Analytics Made Easy - Statcounter

تایرها از لحاظ تأمین ایمنی بیشترین نقش را در تامین ایمنی خودرو و کاهش تصادف دارد، بنابراین ضروری است که اهمیت بالایی به صحت و سلامت آن‌ها داده شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تایرها از لحاظ تأمین ایمنی بیشترین نقش را در سلامت خودرو و کاهش تصادف دارند، بنابراین ضروری است اهمیت بالایی به سلامت آن‌ها داده شود و یکی از مهم‌ترین نکات درخصوص تایرها عمق آج آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارتفاع آج در یک تایر نو بیش از ۹ میلی‌متر است در صورتی که این ارتفاع به کمتر از دو میلی برسد، توصیه می‌شود تایرها تعویض شوند، همچنین ارتفاع آج کمتر از یک و نیم میلی متر موجب ایجاد شرایط ناایمن و لغزندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان درباره محل تایرها در خودرو، گفت: محل تایرها در خودرو حائز اهمیت است و باید آن‌ها را هر پنج هزار کیلومتر به صورت ضربدری تعویض کرد تا تمام آن‌ها به طور یکسان تحت سایش قرار گیرد. از عواملی که می‌تواند باعث ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد تایرها شود می‌توان به تعویض غیراصولی تایرها، تنظیم نمودن فرمان و عدم تنظیم چرخ‌ها و ترمزها اشاره کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در مورد تایرها باد آن‌ها بوده و بهتر است وضعیت باد تمام تایرها هر هفته مورد کنترل و بازدید قرار گیرد. اگر فشار باد تایرها تنظیم باشد فرمان‌پذیری مناسب خواهد بود، هنگامی که فشار باد تایر کمتر از حد مجاز باشد، سطح اتصال تایر با زمین به دو طرف عرض تایر منتقل خواهد شد و این قسمت‌ها بیشتر ساییده خواهند شد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: کم بودن باد تایرها، مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش خواهد داد، در صورتی که باد تایر بیش از حد مجاز باشد سطح اتصال تایر با زمین در کمترین حد خود قرار خواهد گرفت، فرمان‌پذیری تایر در چنین شرایطی مختل خواهد شد و این امر بسیار خطرناک است.

کد خبر 586212

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تایرهای خودرو لاستیک خودرو قاچاق لاستیک خودرو رئیس پلیس راهور استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باد تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر