Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه امروز -‌سه‌شنبه- اعلام کرد تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، به خاورمیانه و بازار سیاه ختم می‌شود.

شویگو گفت: «بر اساس داده‌های موجود، برخی از تسلیحات خارجی که غرب به اوکراین ارائه می‌کند، در سراسر منطقه خاورمیانه پراکنده شده و در نهایت به بازار سیاه می‌رسد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غرب به امید طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین همچنان به عرضه تسلیحات در سطح گسترده ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن تجهیزات نظامی به این کشور تحویل داده شده است».

شویگو تاکید کرد که عملیات ویژه در اوکراین با انجام کامل همه ماموریت‌ها به پایان می‌رسد و امروز اولویت، حفظ جان و سلامت نظامیان و غیرنظامیان روسیه است.

وی گفت: «امروز اولویت‌های اصلی ما حفظ جان و سلامت همه نیروهای وابسته و جلوگیری از هرگونه تهدید علیه امنیت غیرنظامیان است. عملیات ویژه نظامی تا تکمیل ماموریت‌های تعیین‌شده از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت».

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اوکراین بازار سیاه سرگئی شویگو تسلیحات غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی