Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنچه که امروز با آن مواجه‌ ایم یکپارچه‌سازی در این حوزه است. خدمات مختلف وجود دارد و ارائه می شود اما توانمندسازی کاربران، یکپارچه سازی مجموعه خدمات، دسترسی آسان به آنان، تقویت و حمایت از آن به طوری که نقاط ضعف را برطرف کنند از مسائل اصلی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم رونمایی و هم افزایی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در زمینه های میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی بایکدیکر مرتبط‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که امروز با آن مواجه‌ ایم یکپارچه‌سازی در این حوزه است. خدمات مختلف وجود دارد و ارائه می شود اما توانمندسازی کاربران، یکپارچه سازی مجموعه خدمات،  دسترسی آسان به آنان، تقویت و حمایت از آن به طوری که نقاط ضعف را برطرف کنند از مسائل اصلی هستند. 

وی افزود: شرکت های دانش بنیان ها را در همه مراتب حمایت خواهیم کرد و این اقدام و قول من نسبت به همه است. ما در سطح جهانی در حوزه نوآوری در سال ۲۰۲۱ رتبه ۶۰ ام در دنیا را داریم و در حوزه رگولاتوری رتبه ۱۳۰ ام را داریم نشانگر واقعیت بسیاری جدی و مهم است که ما هرچقدر در حوزه نوآوری نقطه قوت داریم و در حوزه تنظیم گری که مرتبط به دولت است دچار عقب گری هستیم که باید آن را برطرف کنیم. 

وزیرگردشگری با تاکید بر لزوم جبران این عقب ماندگی ها بیان کرد: پیش نیاز نوآوری دورریختن ساختارهای کهنه ای ست که خود را تحمیل می‌کنند.

در ابتدای امر باید مساله یابی شود و مساله تشخیص داده شود و پس از دریافت اهمیت آن راه حل های آن مشخص شود. 

وی با اشاره به توزان سفر و توسعه متوازن عنوان کرد: ۲۰حوزه گردشگری مزیت نسبی ماست. اگر ما راه حل جدید معرفی کنیم نظام مسائل خاص خود نیز همراهش است و کاربران را مطلع کنیم. 

ضرغامی ادامه داد: یکپارچه سازی می‌تواند کمبود های ما را حل کند تا عقب ماندگی ها باید جبران شود. مسائل گردشگری به حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی تنیده شده است. 

وی با اشاره مسائل سایبری در فناوری های نوین خاطر نشان کرد: به گفته رهبزی این موضوع همانند کوه یخی است که قسمت اعظمش زیر آب است. 

وزیر گردشگری با تاکید بر اینکه هرگز با کسب و کارهای سنتی تعارضی نداریم اظهار کرد: اگر کسی خواست این بازی را راه بیندازد کاملا نصواب است چراکه این دو کاملا روی هم تاثیز متقابل دارند و ردو یکدیگر را تقویت می‌کنند. سرویس ها و خدمات در حوزه گردشگری هرچه فناوری های نوین و حوزه های جدید معرفی شود به همان میزان کسب و کار های سنتی معرفی و تقویت می شوند. 

وی ادامه داد: هم کسب و کارهای سنتی نیازمند فناوری جدید هستند هم کاربران و مردم به هردو نیاز دارند تا بتوان شاهد توسعه ارزشمند  باشیم. باید گردشگری را آسان کنیم چراکه حق همه مردم است. گردشگری بیماری است که اگر از سرجایش بلند شود حال همه بیماران دیگر را خوب می‌کند و کمبود های حوزه اجتماعی و اقتصادی را حل می‌کند. 

ضرغامی با تاکید براینکه در فضای مجازی هم دچار عقب ماندگی هستیم افزود: متاسفانه فضای مجازی و حوزه های فعالیت های استارت اپ ها به رسمیت شناخته نشده و هرکار که میخواهند انجام دهند می‌گویند غیرقانونی است اما چون به رسمیت شناخته نشده و قانون برایش تعیین نشده با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در قدم بعدی باید مشکلات قانونی استارت اپ ها را حل کنیم تا عقب ماندگی ها جبران شود علاوه بر این به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها هستیم و درحال تقویت آن هستیم. 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی فناوری کسب و کار گردشگری مشکلات میراث فرهنگی یکپارچه سازی صنایع دستی عقب ماندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان