Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:07:17 GMT

فیزیوتراپی زانو برای کاهش علائم درد و ورم زانو

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۸۶۳

فیزیوتراپی زانو برای کاهش علائم درد و ورم زانو

زانودرد عارضه رایجی است که درصد بالایی از افراد را در سنین مختلف درگیر می‌کند. زانودرد می‌تواند در اثر مشکلات پزشکی و آسیب‌دیدگی کشکک زانو رخ دهد، در این حالت بیمار درد و لرزش و بی‌ثباتی را در زانوی خود احساس می‌کند.

از علل شایع زانو درد نیز می توان شکستگی زانو، پارگی مینیسک، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و زانوی دوندگان که حدود 25 درصد از از انواع آسیب دیدگی ها در دوندگان را به خود اختصاص داده است نام برد که به طور معمول انجام فیزیوتراپی به کاهش درد اکثر این مشکلات کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(منبع: مقاله درمان زانو درد سایت دکتر مویدنیا)

چه عواملی باعث زانودرد می‌ شود؟

به‌غیراز آسیب‌دیدگی عوامل متعدد دیگری می‌توانند باعث درد در زانو شوند. در برخی موارد این عامل بسیار مشخص است: پیچیدگی زانو ضرب‌دیدگی ناگهانی در طول راه ‌رفتن؛ دویدن و یا دوچرخه‌ سواری که علاوه بر درد گاهی می‌توانند باعث بیماری‌های دیگری نظیر آب آوردن زانو نیز شوند. اما گاهی عامل و ریشه درد نامشخص است. چاقی و حالت اشتباه قرارگیری بدن باعث می‌شود تا  به ماهیچه‌ها فشار زیادی وارد شود. همچنین افزایش سن نیز در تحلیل و زوال زانو نقش مؤثری دارد. به دلیل این که عوامل متعددی می‌توانند بدون آسیب‌دیدگی باعث زانودرد شوند، فرد بیمار باید حتماً برای تشخیص بیماری خود به یک فیزیوتراپ متخصص مراجعه نماید.

فیزیوتراپی و کاهش درد زانو

 

 

فیزیوتراپ باتوجه‌به شرایط بیمار برنامه توان‌بخشی مخصوصی برای وی طراحی می‌نماید. این برنامه توان‌بخشی باعث می‌شود تا فرد بیمار بتواند در کمال آرامش به شرایط ایدئال خود بازگردد. برخی از روش‌های عمومی فیزیوتراپی شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش بیمار

در طول درمان شخص فیزیوتراپ کمک می‌کند تا بیمار با تمام عواملی که باعث ایجاد درد در وی می‌شوند آشنا شود و آن‌ها را تغییر دهد. همچنین در خصوص نوع و میزان تمرین‌ها، فعالیت‌های ورزشی و کفش و پوشش مناسب بیمار با وی صحبت می‌نماید. به طور معمول فیزیوتراپ از بیمار می‌خواهد تا میزان و کیفیت فعالیت‌های خود را بهبود بخشد و با طراحی و آموزش تمرین‌ها و حرکات ورزشی مخصوص کمک می‌کند تا فرد بیمار سلامت خود را به دست آورده و به شرایط ایدئال خود برسد.

تمرین و ورزش برای کاهش درد زانو

تمرین‌ها و ورزش‌های زیادی برای کاهش درد زانو هستند که توسط فیزیوتراپ به بیمار آموزش داده می‌شوند. اما به جز این تمرینات و حرکت‌های دیگری نیز هستند که با تقویت عضلات اطراف زانو کمک می‌کنند تا تعادل زانو برگشته و دامنه حرکات آن افزایش یابد.

کشش پا: کشش مستقیم پا کمک می‌کند تا حتی با وجود آسیب‌دیدگی عضلات چهار سر ران تقویت شده و در نتیجه زانو سلامت خود را به دست آورد. برای انجام این تمرین به پشت‌ روی زمین بر روی یک مت ورزشی دراز بکشید، یکی از زانوها را خم کرده و همان پا را بر روی زمین قرار دهید. پل زدن: درحالی‌که بر روی زمین دراز کشیده‌اید زانوهای خود را خم کرده و پاها را به‌اندازه عرض باسن از هم جدا نموده و باسن خود را تا جایی که ممکن است از زمین جدا کنید تا بدنتان به شکل یک پل در آید. در این حالت در باسن و عضلات همسترینگ خود احساس کشیدگی خواهید کرد. سعی کنید تا پاشنه پا را بر روی زمین قرار داده و انگشتانتان را از به سمت بالا بگیرید. سپس به‌آرامی دوباره باسن خود را به روی زمین قرار دهید. این حرکت را به تعداد توصیه شده تکرار کنید. اسکوات با کمک دیوار. در این تمرین می‌توانید علاوه بر دیوار از یک توپ ورزشی نیز استفاده کنید. در طول جلسات مشاوره، فیزیوتراپ نحوة دقیق انجام این حرکت را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید به‌راحتی آن را در خانه تکرار نمایید. برای انجام این حرکت به پشت در کنار یک دیوار بایستید و پاها را به‌اندازه عرض شانه باز نمایید. درحالی‌که به طور کامل به دیوار تکیه داده‌اید به‌آرامی زانوهای خود را خم کنید تا جایی که زانوها به‌صورت موازی با زمین در آیند. برای 5 تا 10 ثانیه در این حالت بمانید. سپس به کمک عضلات باسن خود دوباره به حالت ایستاده در آیید. درمان دستی

 

 

در طول درمان فیزیوتراپیست ممکن است به کمک حرکات دستی و با حرکت‌دادن آرام ماهیچه‌ها و مفاصل به درمان فرد بیمار بپردازد. این روش‌ها کمک می‌کند تا فرد دامنه حرکت صحیح‌تری داشته باشد. همچنین گاهی فیزیوتراپ با انجام این حرکات باعث می‌شود تا مفاصل در حالتی قرار گیرند و حرکت کنند که فشار کمتری بر آن‌ها وارد شود. در برخی موارد و در حین انجام برخی از حرکات، فیزیوتراپ با ایجاد فشاری آرام به بالارفتن استقامت بدنی بیمار کمک می‌کند.

آمادگی کارکردی

زمانی که درد؛ استقامت و دامنه حرکات بیمار بهبود یافت باید به‌آرامی شروع به انجام فعالیت‌های بیشتری کند. بسیار مهم است که بیمار این حرکات را به طور صحیح، کنترل شده و ایمن انجام دهد تا از ایجاد فشار شدید بر روی زانوها جلوگیری نماید. متخصص فیزیوتراپ با آموزش و انجام تمرین‌هایی که باتوجه‌به شرایط خاص بیمار طراحی شده‌اند به وی کمک می‌کند تا بتواند به طور ایمن و سالم به انجام فعالیت بپردازد.

بریس ها و دیگر وسایل کمکی

 

 

 گاهی بسته به شرایط بیمار، فیزیوتراپ و یا دیگر اعضای پزشکی بیمار توصیه می‌نمایند تا بریس ها یا کمربندهای طبی، عصا و باندهای کشی استفاده نماید. این وسایل می ‌توانند به درمان فرد بیمار کمک نمایند.

عصا، واکر و چوب زیربغل می‌توانند علاوه بر کاهش درد بیمار، توانایی راه‌رفتن وی را نیز بهبود ببخشند. معمولاً متخصصین فیزیوتراپ از بیمار می‌خواهند تا برای مدت کوتاهی از این وسایل کمکی استفاده نماید. درصورتی‌که فرد بیمار از عارضه‌های دیگری نظیر انواع آرتروز زانو نیز رنج می‌برد باید برای مدت طولانی تری از این وسایل استفاده نماید. متخصص فیزیوتراپ توصیه می‌کند تا بیمار در طول فاز اول درمان از زانوبندهای طبی و بریس استفاده کند تا زانو ثابت نگه داشته شود. در طول این مدت فیزیوتراپ نحوه بستن و استفاده از بریس را به بیمار آموزش می‌دهد. بستن زانو برای کاهش تورم از دیگر روش‌های درمان زانودرد است. در این روش متخصص فیزیوتراپ زانوی بیمار را با استفاده از باندهای کشی و با تکنیک‌های مخصوص می‌بندد. همچنین گاهی استفاده از جوراب واریس نیز توصیه می‌شود.

در برخی موارد متخصص فیزیوتراپ بیمار را به پزشک ارتوپدی که در زمینة آسیب‌های زانو تخصص دارد ارجاع می‌دهد. پزشک برای تشخیص بهتر عارضه از بیمار می‌خواهد تا ام‌آرآی و یا رادیولوژی انجام دهد. رادیولوژی یا عکس‌برداری با اشعه ایکس به تشخیص ناهنجاری‌های استخوان مانند شکستگی یا آرتروز کمک می‌نماید. ام‌آرآی نیز آسیب‌دیدگی در قسمت رباط و تاندون‌ها را مشخص می‌کند و همچنین استخوان و غضروف‌ها را از نمایی دیگر نمایش می‌دهد.

مزایای کمک‌ گرفتن از متخصص فیزیوتراپ برای درمان زانودرد

مراجعه حضوری بیمار به متخصص فیزیوتراپی برای تشخیص کامل عوامل زانودرد و همچنین آموزش و انجام حرکات و تمرین‌هایی که مخصوص وی و باتوجه‌به شرایط او طراحی شده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. حرکات اصلاحی و تمرینی بسیاری هستند که به درمان زانودرد کمک می‌کنند. اما تمریناتی که به آن اشاره شد به درمان‌بخش عمده از بیماران کمک کرده است. نباید اجازه داد تا زانودرد شما را از زندگی ایدئالتان دور کند. همین امروز با متخصصین فیزیوتراپی تماس بگیرید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فیزیوتراپی زانو ورم زانو درمان زانودرد افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا متخصص فیزیوتراپ درمان زانو آسیب دیدگی فرد بیمار برای کاهش کاهش درد روی زمین تمرین ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نمی‌توانم نفس بکشم» این آخرین جملات فرانک تایسون آمریکایی بود که با خشونت ماموران پلیس اوهایو و استفاده یکی از آنها از روش زانو روی گردن جان داد.
انتشار فیلم دوربین‌های چسبیده به بدن ماموران اداره پلیس کانتون در ایالت اوهایو درباره دستگیر کردن یک سیاه پوست، بار دیگر خاطره خشونت نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه جورج فلوید را زنده کرد.

این فیلم که مربوط به درگیری مرگبار هجدهم آوریل (۳۰ فروردین) است، لحظات درگیری پلیس با فرانک تایسون ۵۳ ساله را نشان می‌دهد. انتشار این فیلم و سخنان آخر تایسون قبل از مرگش زیر دست پلیس آمریکا، خاطرات قتل جورج فلوید در تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۲۰ را زنده کرد.

در این فیلم ۳۶ دقیقه‌ای دیده می‌شود که ماموران پلیس شهر کانتون، از صحنه تصادف یک خودرو با تیر برق دیدن می‌کنند. یکی از رهگذران، به پلیس می‌گوید که راننده داخل یک مغازه مشروب فروشی است.

به محض ورود ماموران پلیس و برخورد آنها با تایسون، زد و خورد بین آنها شروع می‌شود. حین این درگیری، این شهروند سیاه پوست به دیگر حضار فریاد می‌زند که «آنها می‌خواهند مرا بکشند» و همچنین می‌گوید «به کلانتر خبر بدهید».

ماموران پلیس به زور این سیاه پوست آمریکایی را به زمین می‌اندازند و همزمان یکی از ماموران، تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن را اجرا می‌کند.

تایسون در آخرین جملاتی که قبل از بیهوش شدن به زبان می‌آورد، چند بار می‌گوید که «من نمی‌توانم نفش بکشم» اما مامور پلیس جواب می‌دهد که «حال تو خوب است».
پس از این درگیری، دیگر صدایی از تایسون شنیده نمی‌شود و ماموران پلیس بی توجه به او در حال صحبت با افراد حاضر در فروشگاه می‌شوند.

تایسون ۶ دقیقه بدون حرکت روی زمین افتاده است تا در نهایت ماموران پلیس به سراغش می‌روند و یکی از آنها خطاب به همکارش می‌گوید: «حالش خوبه؟ نبضش می‌زند؟»
گفته می‌شود که تایسون پس از انتقال به بیمارستان، جان می‌دهد اما «رویترز» در گزارش خود می‌گوید که «نمی‌تواند این موضوع را تایید کند».

مقام‌های آمریکا هنوز توضیح رسمی درباره علت مرگ این شهروند سیاه پوست ارائه نداده‌اند.

اداره پلیس کانتون نام دو مامور پلیس درگیر در این ماجرای مرگبار را منتشر کرد. به گفته این اداره، «بو اشونگ» و «کامدن بورچ» در این ماجرا دست داشتند و هر دو به مرخصی فرستاده شدند تا تحقیقات در این باره انجام گیرد.

کد خبر 847412 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا نژادپرستی

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم