Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس اداره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت آبله میمون در کشور گزارش نشده است و موارد شناسایی شده آبله مرغان بودند.
به گزارش خبرگزاری آریا، "بهزاد امیری" در نشست خبری بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، گفت: آبله میمون از حیواناتی که در جنگل‌های پر باران آفریقایی به انسان‌ها منتقل شده و علت انتخاب نام بیماری مشاهده آن برای نخستین بار در میمون‌های آن منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت افزود: نخستین مورد شناسایی در انسان مربوط به 5٠ سال قبل و در کشور کنگو است؛ خواستگاه این بیماری کشور‌های آفریقایی است.
"بهزاد امیری" تاکید کرد: بر خلاف موارد قبلی موارد ابتلای کنونی در اروپا و آمریکا ارتباط اپیدمیولوژیک به آفریقا ندارد به این علت اهمیت عمومی یافته و سازمان بهداشت جهانی روی آن تمرکز کرده است، 5هزار و ٧٣5 مورد ابتلای انسانی در جهان به آبله میمونی گزارش شده که اغلب در بین مردان همجنس گرا است.
رییس اداره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گفت: دستورالعمل بالینی برای پیشگیری از این بیماری در حال تدوین است و شناسایی این بیماری از سوی آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور اجرا و در١٢ قطب کشور بررسی موارد مشکوک تعیین شد.
"بهزاد امیری" افزود: افرادی که از کشور‌های درگیر با این بیماری می‌آیند، بررسی و حتی در موارد مشکوک قرنطینه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابله میمونی بیماری های مشترک انسان و حیوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره