Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@08:20:06 GMT

علت ازدست دادن انگیزه در افراد مختلف

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۱۶۶

علت ازدست دادن انگیزه در افراد مختلف

از دست دادن انگیزه عامل نابود کننده ای برای زندگی و کار خواهد بود و اولین قدم برای حل این مشکل پیدا کردن و شناخت دلایل بی انگیزگی در زندگی است.

به گزارش مشرق، همه نیاز داریم که به کار مورد علاقه خود مشغول شویم تا به سطحی از رضایت برسیم و خودمان را پرورش دهیم؛ اما ممکن است در طول این مسیر به دلایل مختلفی انگیزه مان را از دست بدهیم و احساس کنیم که مانند روز های اول انرژی و علاقه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر شما در چنین حالتی باید چه کار کنیم؟ برای ارائه راهکار مناسب، اول باید دلیل را پیدا کنیم.

نگاه کردن به علایق؛ صرفا به عنوان فرصتی برای موفقیت

وقتی که شروع به انجام کار مورد علاقه تان می کنید و به انتهای کار نگاه می کنید، باید تصویری را ببینید که در آن آرامش دارید؛ اما اگر زمانی که به انتهای کار نگاه می‌ کنید، استرس می گیرید، بدانید که در طول مسیر انگیزه تان را از دست خواهید داد.

سخت گیری بیش از حد به خود

احتمالاً خیلی از شما مدام خودتان را سرزنش می کنید که به اندازه کافی تلاش نکرده و نمی کنید؛ در صورتی که از لحاظ جسمی و ذهنی خسته هستید. این سختگیری بیش از حد برای خود باعث می شود که در طول مسیر به زودی دل زده و خسته شوید.

انتظار برای نتیجه زود هنگام

وقتی که برای اولین بار کاری را شروع می‌ کنید؛ احتمالاً بی ‌طاقت هستید و می‌ خواهید سریع تر به نتیجه مورد نظر برسید. اگر این انتظار را داشته باشید، مطمئنا که خیلی زود خسته و بی انگیزه خواهید شد.

زمان ندادن به خود

شما باید یاد بگیرید که سریع تر یک سرگرمی مناسب را برای خودتان پیدا کنید و به دنبال علاقه تان بروید؛ اما از طرفی هم به خودتان به اندازه کافی زمان بدهید تا بتوایند اقدامات لازم را به انجام برسانید. عجله زیاد باعث می‌ شود که کارتان خوب انجام نشود و بی انگیزه شوید.

مقایسه خود با دیگران

شاید شما بخواهید مدام خودتان را در این مسیر موفقیت با دیگران مقایسه کنید و ببینید که از آن ها عقب مانده اید یا خیر. این مقایسه کم کم شما را بی انگیزه می‌ کند و باعث می‌ شود که نتوانید به رضایت مدنظرتان برسید.

کاهش شدت علاقه

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌ آید که شما به هر چیزی علاقه تان را از دست می‌ دهید و حتی برای بیدار شدن هم انگیزه ندارید. این شرایط طبیعی است و برای هر کسی اتفاق می افتد و برای این که حال تان را خوب کنید، باید روتین خود را تغییر دهید و تحول به وجود بیاورید.

دچار شدن به احساسات منفی

زمانی که کاری طبق علاقه و خواسته شما پیش نرود، احتمالاً به احساسات منفی دچار می شوید که فقط خودتان می توانید جلوی آن را بگیرید؛ پس باید مراقب این احساسات باشید تا شما را در این مسیر بی انگیزه نکند.

نگرانی بیجا و بیش از حد

ممکن است در طول مسیر رسیدنِ به موفقیت، نگرانی هایی مثل حرف های منفی دیگران، کاهش سطح انگیزه و مشکلات خانوادگی را تجربه کنید که فقط خودتان می توانید آن را برطرف کنید و با نگرانی چیزی درست نمی شود. مطمئن باشید که کاهش سطح نگرانی مساوی با افزایش انگیزه است.

نداشتن زمان‌ بندی مناسب

وقتی که به کار جدید مشغول می‌ شوید، احتمالا زمان از دست تان در می رود اما باید مدیریت آن را در دست بگیرید که در صورت نداشتن زمان‌ بندی مناسب، قطعا سطح انگیزه شما افت خواهد کرد.

منبع:ایسکانیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سلامت اخبار سلامتی انگیزه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بی انگیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم

مهدی تارتار می‌گوید جاه‌طلبی زیادی دارد و تشنه پیروزی است و از بازیکنانش هم همین را می‌خواهد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار، سرمربی ملوان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هوادار حاضر شد و در ابتدا گفت: بازی مثل همه بازی‌ها سخت است و امسال بازی آسان وجود ندارد و نتایج هفته‌های اخیر این را ثابت می‌کند. تیم‌های در خطر سقوط و مدعی در نیم فصل تقویت شدند. در هفته‌های اخیر هم ما با تیم‌های مدعی و در خطر سقوط بازی داشتیم و کار سختی بود.

تشنه برد هستیم

برای بازی فردا زمان زیادی برای تمرینات تاکتیکی نداشتیم ولی بازیکنان شناخت کافی را از هم دارند و فقط بحث‌های آنالیزی داریم. بعد از سه هفته نبردن تشنه برد هستیم. کاملا برای بازی آماده هستیم و از هواداران می‌خواهم ما را تنها نگذارند. هواداران ما از نظر اخلاقی و فرهنگی فوق العاده هستند، هم آقایان و هم بانوان‌. فردا هم دوست داریم کنار ما باشند‌.

بازیکنان بی انگیزه در ترکیب جایی ندارند

ما در هفته‌ گذشته جلسات آنالیزی و توجیهی برگزار کردیم و خواستیم با تمرکز بالا بازی کنند و انگیزه گذشته را از دست ندهند. اگر غفلت کنیم همین جایگاه هم از دست می‌دهیم. ما از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که انگیزه کافی را داشته باشند وگرنه در ترکیب ما سخت قرار می‌گیرند. باید بدانند جایگاه چهارم بهتر از پنجم است. هرچقدر تنزل داشته باشیم در آینده کاری همه‌مان تاثیر منفی دارد. باید مصمم باشیم و با تمام وجود بازی کنیم. وقتی اختلاف یک گل هست هر لحظه ممکن است بازی مساوی شود. در بازی برگشت با استقلال خوزستان همه چیز برعکس شد و آنها گل مساوی را به ما زدند. بازی با استقلال خوزستان ضعیف‌ترین بازی فصل ما بود.

باید برای رتبه چهارمی تلاش کنیم

سخت است ولی دور از دسترس نیست. اگر ما غفلت نکنیم تیم‌های پایین‌تر به ما نمی‌رسند. ما نیم نگاهی به رتبه چهارم داریم و روی کاغذ شانس سومی هم داریم‌. ما باید برای چهارمی تلاش کنیم و این کار بزرگ را انجام بدهیم. ما کوتاه نمی‌آییم. من خودم جاه طلبم و از بازیکنانم هم این را می‌خواهم.

مصدومیت‌های جزئی داریم

ما محروم نداریم ولی مصدومیت‌های جزئی داریم چون بازی‌ها نزدیک است و باید با آن کنار بیاییم.

اهدای خون یک روز پیش از بازی

در انزلی این مشکل هست و من هم اُ منفی هستم و خواستم یک قدم کوچک بردارم و انشاالله که قبول باشد و خدا بپذیرد. از همه انزلی‌چی‌ها می‌خواهم که به هم‌نوعان‌شان کمک کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • مد خوب، مد بد!
  • پنج بازی مهم برای مهاجم با انگیزه پرسپولیس
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • میکل آرتتا: منچسترسیتی امتیاز از دست خواهد داد