Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:20:56 GMT

شهرداری جایگاه خاصی در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۱۸۹

شهرداری جایگاه خاصی در کشور دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ تیرماه به عنوان روز قلم جایگاه نویسندگان را جایگاه بالایی در جامعه دانست و اظهار کرد: روز شهرداری‌ها و دهیاری نیز را گرامی می‌داریم، چرا که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به لحاظ وسعت عمل و تعداد جایگاه خاصی در کشور دارند، اما در قانون اساسی هنوز هم جایگاه شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیریت محلی از مدیریت کلان کشور جدا شده و مدیریت محلی به مردم سپرده شده است. این جداسازی اتفاق بسیار خوبی بوده که هنوز در کشور ایران جا نیفتاده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی افراد مسائل کوچک را با نمایندگان در میان می‌گذارند، در حالی‌که وظایف نمایندگان در شورای اسلامی شهر و شهرداری است. اگر مردم محل، شورا و شهرداری مسائل محله‌ای را رفع کنند بسیاری از موازی کاری‌ها از بین خواهد رفت و هر دو مدیریت کلان و محله‌ای به جایگاه خود خواهند رسید به شرط اینکه حقوقی که باید به شهرداری پرداخت شود، عملیاتی باشد.

وی با بیان اینکه دولت سهم عوارض خود را به خوبی پرداخت کرده است، افزود: امیدواریم که روزی فرا برسد که جایگاه شهرداری و دهیاری و تفکیک وظایف این نهادها با سایر دستگاه‌ها قابل لمس باشد.

چمران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده به اعتقاد من رویداد خوبی بود و در حد توان دستاوردها به نمایش گذاشته شد، همچنین توصیه می‌کنیم که مردم از این نمایشگاه بازدید کنند. همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز اتفاق مهمی است که ۱۵ و ۱۶ تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید حواسمان باشد اگر از این بستر فراهم شده نتوانستیم جلب سرمایه‌گذار داشته باشیم، مدیریت شهری بتواند بر اساس ظرفیت‌های داخلی برنامه‌ریزی داشته باشد و وارد عمل شود.

کد خبر 586204

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم شوراي شهر مهدی چمران جلسه علنی شورای شهر تهران شهرداری مدیریت شهری شهرداري تهران صحن علنی شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد