Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:41:32 GMT

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۲۸۳

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امروز مراسم معارفه سرپرست آموزش و پرورش مازندران باحضور مصطفی عطاران مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان سا‌ری برگزار شد.

مصطفی عابدی از ۲۴ فروردین ماه امسال به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش منصوب شد که بعد از دوره مدیریتی خیلی کوتاه از آموزش و پرورش مازندران رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کمالی طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش مازندران منصوب شد.

حسین کمالی، سرپرستی معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع این اداره‌کل را بر عهده دارد.

مصطفی عطاران مشاور وزیر آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست مگر اینکه در چهار رکن منابع انسانی، برنامه‌ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و بخش مادی تحول ایجاد شود، همچنین می‌توان اشاره کرد که سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از سیاست­‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا(ص) است و پیامبر­اسلام(ص) تربیت را از خویش و خویشاوندانش آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روزهای هجرت همت گمارد که این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

مصطفی عابدی مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران نیز به جایگاه آموزش و پرورش در تشکیل و ساختار یک جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه و سازمان بوده که باید به نقش آن توجه شود، تزکیه مقدم بر تعلم است، هزینه‌کردن و وقت گذاشتن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده و منجر به توسعه، پیشرفت و تحول در کشور خواهد شد.

وی افزود: ارج و ارزش انسان به این صندلی‌های مدیریت نیست، بلکه به ارزش کار و فعالیتی است که انجام می دهد. در شرایط حساس و بحرانی این پست را تحویل گرفتم و با برنامه مداری و تمرکز بر اجرای سند تحول برنامه‌های خود را پیش بردم، همچنین با تشکیل حلقه‌های بهبود کیفیت فعالیت‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کردم.

حسین کمالی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی بسیار زیادی در آموزش و پرورش داریم که باید از این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی نهایت استفاده را داشته باشیم، افزود: امروز به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی مکلف به اجرای مطلوب سند تحول بنیادین هستیم.

وی افزود: تمام تلاش و توان خود را بر ایجاد فضایی ارام و همدل در بین فرهنگیان انجام خواهیم داد و در این راستا تلاش می‌کنیم چتر آموزش و پرورش را گسترده و از نظرات همه علاقمندان به تعلیم و تربیت در استان و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بهره ببریم.

سرپرست آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا فرهنگیان استان مازندران آثار ماندگاری از ایثار و گذشت خویش را بر جای نهاده‌اند که در تاریخ آموزش و پرورش بی مانند بوده است.

کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل برای بهبود امور در جوامع به شمار می‌آید، یادآور شد: هر فردی در هر سطحی از جامعه که باشد نیازمند آموزش و کسب مهارت‌های لازم است و این مهم یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید.

گفتنی است ،در پایان این مراسم از زحمات مصطفی عابدی مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران تقدیر شد و ابلاغ سرپرستی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران توسط عطاران مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به حسین کمالی اعطا شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین کمالی تعلیم و تربیت تحول بنیادین اداره کل آموزش و پرورش مازندران تعلیم و تربیت حسین کمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد.

سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(پنجشنبه،۶ اردیبهشت‌ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان، اظهار کرد: علیرغم تهاجم‌ فرهنگی و جنگ نرمی که نسل نوجوان و جوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است، دانش‌آموزان ما پای دین و دینداری ایستادند که نمونه آن حضور پرشور در آیین‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر احیا و نگهداری از هویت ملی افزود: بخشی از هویت ملی هویت منطقه‌ای است موضوعی که در شهرستان اردستان دچار مشکل و معضل است و خیلی افرادی که از شهرستان مهاجرات می‌کنند، حتی پسوند خانوادگی خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش باید تکریم و تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان باشد. با توجه به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت معلم ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره جوری برنامه‌ریزی کنند که مراسمی در شان و جایگاه مقام معلم باشد.

احمدی‌طباء با انتقاد از وضعیت معاونت‌های آموزش و پرورش اردستان، تصریح کرد: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد. 

لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس اردستان

وی بر لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی مدارس شهرستان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در هر مدرسه شهرستان شرکت تعاونی دانش آموزی را در راستای درآمدزایی برای مدرسه و دانش‌آموزان راه‌اندازی کند.

فرماندار اردستان از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست به‌عنوان نمانیده مردم در امور شهری در مدارس شهرستان و بین دانش‌آموزان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و درد دل و پیشنهادات دانش‌آموزان و اقشار فرهنگیان را بشنوند.

آموزش و پرورش نیاز به یک آسیب شناسی تربیتی دارد

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردستان نیاز به یک آسیب شناسی در بخش تربیت باشد زیرا با بررسی‌های انجام شده هر مقدار که دانش آموزان و فرزندان جامعه علمشان زیاد می‌شود از تربیت دینی دور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آفت‌های سیستم آموزشی و تربیتی دانش آموزان را شناسایی کند، افزود: هرگاه دانش آموزان به هر نحوی از تربیت دینی دور شوند مشخص می‌شود عملکرد مدرسه و معلم، تربیت جهت دار نبوده است، زیرا هر گاه که علم و آگاهی انسان افزوده می‌شود باید عقیده آن هم کامل‌تر شود.

وی گفت: باید نوع تدریس معلمان و بیانی که در کلاس‌های درس دارند، در طول سال مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی کرد که چه اتفاقی در مدرسه و کلاس درس می‌افتد که دانش‌آموزان ما بعد چندسال به راه‌های مختلف کشیده می‌شوند.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: باید تکریم و تجلیل معلمان را به سمتی ببریم که معلم در نگاه دانش آموز ارجمند و در نگاه خانواده بزرگ‌منش باشد آن زمان بهترین بزرگداشت را انجام دادیم، ولی اگر بخواهیم با زور و از روی چشم و هم چشمی برای معلم هدیه‌ای ناچیز تهیه کنیم بیشتر به جایگاه معلم توهین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن