Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@02:12:35 GMT

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۳۱۸

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، رگبار باران، خیزش گرد و خک و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی هشدار صادر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار باران و در مناطق مستعد با رعدوبرق در نواحی مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت از سه‌شنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۷ تیرماه) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در ارتفاعات و دامنه مازندران و غرب گیلان، چهارشنبه در ارتفاعات و دامنه مازندران، غرب گیلان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان، پنج‌شنبه در جنوب کرمان و جمعه در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان مورد انتظار است.

در اثر این مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بطور موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی باید احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید از سه‌شنبه تا جمعه(۱۴ تا ۱۷ تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد،چهارشنبه در جنوب تهران، مرکزی، یزد، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و کرمان،پنج‌شنبه درشمال و شرق اصفهان، یزد، جنوب تهران، سمنان، مرکزی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال بوشهر، ایلام و کرمانشاه و جمعه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، سمنان، جنوب تهران و قم پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در ناوگان حمل نقل مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم قرار گیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های زیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در کانونهای کنار مراکز جمعیتی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان ها نیمه کار و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها را توصیه می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزش باد شدید ، خیزش گرد و خاک ، رگبار باران ، رعد و برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزش باد شدید خیزش گرد و خاک رگبار باران رعد و برق سازمان هواشناسی وزش باد شدید سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

کد خبر 6092985 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته