Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین پیشخان خدمات کتابخانه ای استان مرکزی با حضور استاندار و مقامات استانی در روستای چهرقان کمیجان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پیشخان خدمات کتابخانه ای اندیشه با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با روز قلم در روستای چهرقان شهرستان کمیجان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از پیشخان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان هستیم که به عنوان یک ظرفیت فرهنگی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان ایجاد شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه روستای چهرقان یک روستای قرآنی و منحصر به فرد در کشور و جزو افتخارات استان مرکزی است، بیان کرد: بهره برداری از پیشخان کتابخانه روستا مقارن با روز قلم این فرصت را ایجاد می‌کند که نوجوانان و جوانان به راحتی به منابع کتابخانه های بزرگ استان دسترسی داشته باشند و قطعا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل و مشکلات این روستا نیز در این سفر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: راه اندازی و ایجاد مراکز فرهنگی در روستاها به عنوان یک ضرورت می بایست مورد توجه ارگان های فرهنگی قرار گیرد و اقدام ارزشمند کتابخانه های عمومی استان در این زمینه قابل تقدیر است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پیشخان خدمات کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان شعبه ای از کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان است که توسط این کتابخانه پشتیبانی می شود و این طرح برای اولین‌بار در استان مرکزی و شهرستان کمیجان انجام شده است.

سکینه خاتون مهدیان پور گفت: در روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت در صورت اختصاص فضای مناسب، کتابخانه عمومی راه اندازی می شود و در روستاهای کمتر از ۱۵۰۰ نفر مجاز به راه اندازی پیشخان خدمات کتابخانه ای هستیم.

وی افزود: تفاوت کتابخانه با پیشخان، فضای در نظر گرفته شده برای مطالعه و نیز بخش های متعدد به منظور خدمت رسانی به گروه های مختلف سنی از جمله کودک، نوجوان و بزرگسال، است. پیشخان ها به منظور تسهیل دسترسی مخاطبین برای امانت و بازگشت کتاب راه اندازی شده اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: پیشخان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان مساحتی بیش از ۱۳۰ مترمربع و گنجایش بالغ بر ۷ هزار نسخه کتاب دارد که در مرحله نخست با ۳ هزار نسخه کتاب، خدمت رسانی خود را آغاز کرده است.

مهدیان پور گفت: حق انتفاع ساختمان پیشخان با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای چهرقان به مدت ۲۰ سال در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته و تا کنون بیش از یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات کتابخانه ای و بیش از ۴۵۰ میلیون ریال بابت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم افتتاح پیشخان اندیشه روستای چهرقان الگویی برای سایر روستاهای استان شود تا بتوانیم به ارائه خدمات کتابخانه ای به مردم شریف روستاها داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کتابخانه ای اندیشه استان مرکزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز

شهردار تبریز از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار عصر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه‌ای در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی اتفاقی ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه‌ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود، اما گاهی مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.

وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.

هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.

وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه‌ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه‌ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند که این مجموعه در اختیار رسانه‌ها و گروه‌های مرجع قرار می‌گیرد.

کد خبر 750144

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان