Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابوذر ظهر سه شنبه در نشست خبری آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت شهادت قلم اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس در قم کلید خورد و در پایان مدت ارسال آثار، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم گفت: این جشنواره در موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم‌، مدافعان سلامت، شهدای حرم و شهدای سلامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمع آوری آثار از نقاط مختلف کشور بود و حتی از روستاها و شهرهای کوچک هم اثر به جشنواره ارسال شد.

ابوذر با اشاره به اینکه داوری جشنواره در ۲ بخش انجام شد اظهار داشت: در پایان مرحله اول داوری در نهایت ۴۷ اثر به بخش اصلی راه پیدا کرد و به کتاب تبدیل خواهد شد و در سراسر ایران عرضه می‌شود. وی ادامه داد: پس از وارد شدن آثار به مرحله دوم داوری و پس از مطالعه داوران، ۶ اثر حائز رتبه و دریافت جایزه شدند.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم گفت: اختتامیه جشنواره پنجشنبه هفته جاری و ساعت ۱۸ در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود و برگزیدگان از شهرهای اصفهان، اراک، ملایر و قم تجلیل خواهند شد.

کد خبر 5531232

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس فیلمنامه نویسی قم بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا زلزله خراسان رضوی آمار کرونا اردبیل جهرم مشهد آلودگی هوا شیراز جشنواره ملی شهادت قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...

رکوردهای از فروش سینماها، پیش فروش اجرای خرداد ماه صابر ابر، اتاق فرار پرمخاطب در هنر و تجربه، یک تفاهم نامه همکاری تئاتری‌ها با ارتش و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، روزهای پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روزهای سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

فیلم های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

پیش‌فروش بلیت اجراهای ماه خرداد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» به کارگردانی صابر ابر آغاز شد.

نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کار صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌‎ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «گروه سینمایی هنر و تجربه» شد. 

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند. 

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود. 

گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.

نمایش و نقد "آسمان غرب" در فرهنگسرای ارسباران 
فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
فیلم سینمایی «آسمان غرب» ساخته‌ی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور محمد عسگری نویسنده و کارگردان، میثم مولائی تدوین، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.
این فیلم با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.
میلاد کی‌مرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران فیلم سینمایی آسمان غرب هستند.
علاقمندان برای حضور در ششصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینماهای تصویر شهر/ ثبت رکورد پرمخاطب ترین روز سال برای ملت و باغ کتاب

در دو روز پایانی هفته گذشته سینماهای موسسه تصویر شهر میزبان بیش از ۱۸ هزار مخاطب بود. 

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در دو روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند. 

«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است، بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در دو روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است. 

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و دو سالن ممتاز، در این دو روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است. 

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این دو سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در دو روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقمندان به سینما است.

کارگاه آشناسی با عکاسی فیلم در موزه سینما

موزه سبنمای ایران کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما را برگزار می کند.
در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می شود.
این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و  علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند.
clubmuseum.ir/workshops/۴۵
به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حصور داده می شود.
امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده ها فیلم بلند سینمایی ، مجنوعه تلویزیونی ، تیاتر و فیلم کوتاه  را انجام داده است.
وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است.
عابدی عکاسی فیلمهایی همچون:  نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری ، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه  و ... را بر عهده داشته است.

 مدیر کل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 
حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند. 
در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند. 
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند. 
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد. 
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد. 
 همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است. 
 درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

این باکس خبری به روز رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید