Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:11:39 GMT

دستور مسکو برای توقف فعالیت «آژانس یهود» در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۷۵۶

دستور مسکو برای توقف فعالیت «آژانس یهود» در روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که دولت روسیه به «آژانس یهود» در این کشور دستور داده است که  تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

بنابر این گزارش، برخی مقامات این آژانس تأیید کرده‌اند که این هفته، نامه دولت روسیه را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر پاسخ به این پیام در دفاتر این آژانس و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در تل‌آویو در حال بررسی است و هنوز به مسکو پاسخی داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس در پاسخ به سؤال روزنامه «جروزالم‌پست» گفته است: «به عنوان بخشی از کار هیأت آژانس یهود در روسیه، گاهی از ما خواسته می‌شود که برخی اصلاحات را اعمال کنیم؛ همانطور که مقامات از ما می‌خواهند. تماس با مقامات با هدف تداوم فعالیت ما براساس ضوابط تعیین‌شده از سوی مراجع ذیربط همچنان ادامه دارد. حتی در این روزها نیز چنین گفت‌و‌گویی صورت می‌گیرد.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود که این دستور پس از تنش فزاینده میان تل‌آویو و مسکو بر سر جنگ اوکراین صادر شده است.

جروزالم پست همچنین اشاره کرد که وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه، حمله به سوریه را «غیر قابل قبول» دانسته بود و با مقصر دانستن رژیم صهیونیستی، خواستار توقف غیرمشروط حملات شده بود.

این روزنامه در بخش دیگری عنوان کرد که دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه می‌تواند مستقیما باعث تضعیف قدرت یهودیان روس برای مهاجرت به اراضی اشغالی شود. این رسانه خاطرنشان کرد در حالی که هزاران نفر از یهودیان برگه‌های مهاجرت خود را تکمیل کرده‌اند و منتظر سفر هوایی به اراضی اشغالی بودند؛ اما تحریم‌ها علیه روسیه باعث شد که اکثر شرکت‌های بین‌المللی هواپیمایی پرواز خود را به اراضی اشغالی لغو کنند.

برخی از مسئولان بلندپایه یهودی در روسیه به جروزالم پست گفته‌اند: «اتباع یهودی پرده‌ای آهنین بر روی خود احساس می‌کنند و بیم آن دارند که نتوانند از این کشور فرار کنند.» یکی از منابع در این خصوص بیان کرد: «تعدادی از یهودیان گفته‌اند که مقامات روسیه سعی دارند آن‌ها را بازداشت کنند و آن‌ها از [در خطر بودن] جانشان می‌ترسند.»

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جروزالم پست آژانس یهود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • توقف شماره‌گذاری X۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دستور سازمان استاندارد
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند